Geplaatst door Red je Pakketje

Nieuwe service bezorgdienst Red je Pakketje: sms vlak voor aankomst

De consument krijgt het bericht vijf minuten voor de geplande aankomst

Red je Pakketje lanceert een nieuwe dienst voor alle aangesloten webshops. Consumenten krijgen voortaan ook automatisch een sms’je vijf minuten voordat de chauffeur op de stoep staat. Consumenten kunnen ook precies volgen waar de chauffeur rijdt. Hierdoor stijgt het afleverpercentage van de pakketbezorger én de tevredenheid bij de consument.

CCO Renno Welberg: “Met de sms-notificatie verkleint Red je Pakketje de kans dat chauffeurs het pakketje weer mee moeten nemen. Voor de webshops waarvoor Red je Pakketje landelijk levert, betekent dat minder retourmeldingen.”

Consumenten krijgen van Red je Pakketje al een track & trace-code met een dynamisch tijdvak. Hiermee kunnen zij realtime tot een half uur nauwkeurig een bestelling volgen. Met het sms’je weten consumenten nu echt precies wanneer de bezorger voor de deur staat. En dat is natuurlijk ideaal voor de planning van consumenten.

Deze notificatie per sms is het begin van een nog betere communicatie naar de consument en een nog betere bereikbaarheid van de klantenservice. Hiervoor werkt Red je Pakketje samen met CM.com, een wereldwijd platform voor Conversational Commerce. CM.com biedt een slimme combinatie van Messaging apps (onder andere WhatsApp, sms, en Facebook Messenger), interactieve Voice oplossingen, Customer Data management en Integrated Payments.

Welberg: “Deze nieuwe sms-service is weer een stap richting een nóg betere dienstverlening van Red je Pakketje, waarmee de communicatie naar de klant nog beter wordt. Met CM.com zijn we ook klaar voor communicatiemogelijkheden van de toekomst. Als wij de consument heel gelukkig maken, wordt de webshop dat vanzelf ook.”