Industry Wire

Geplaatst door STRATO

Nieuwe tv-campagne: STRATO – zo snel gaat voordelig

Zo snel gaat voordelig’ – dat is het motto waaronder STRATO zijn nieuwe reclamecampagne lanceert. De nieuwe spots zijn nu te zien op tv en op YouTube. “Met deze campagne communiceren we de kernwaarden van STRATO naar de buitenwereld”, zegt dr. Christian Böing, CEO van STRATO. “Ons merk staat voor snelle, eenvoudig te gebruiken producten met een zeer goede prijs-kwaliteitverhouding.”

Mister STRATO als menselijke kanonskogel

De spot toont de hoofdpersoon, Mister STRATO, eerst in een close-up. Liggend in een oranje kanon legt hij uit dat STRATO alles heeft voor het succes van zijn klanten op internet. In een totaalshot en met een knaleffect begint hij zijn vlucht vanuit het kanon over symbolische STRATO productballonnen en toont zo het productaanbod. Zijn zachte precisielanding op een groot luchtkussen met een aanbieding van 1 euro erop gedrukt, toont hoe voordelig de producten zijn.

De spots vieren vandaag hun première in Nederland. De campagne zal primetime worden uitgezonden, met een hoofdspot van 20 seconden en een tag-on van 10 seconden. Hij is te zien op de belangrijkste commerciële zenders van RTL en Talpa.

Behind the scenes op YouTube

In Nederland en Duitsland loopt de campagne ook op YouTube in versies van 80 seconden, 20 seconden en 6 seconden (een bumper). Als extraatje biedt STRATO humoristisch behind-the-scenes-materiaal aan. Dat laat de spot en het ontstaan ervan vanuit een andere hoek zien. De verschillende formaten worden gebruikt om individuele kijkers meerdere malen aan te spreken, waardoor ze veel verschillende en ook zeer persoonlijke indrukken van het merk STRATO krijgen.

Als bureau koos STRATO de Berlijnse tak van thjnk. Dit bureau was al betrokken bij het vorige project ‘Speedboot’, waarop de huidige campagne thematisch en stilistisch is gebaseerd.

Feiten en cijfers van de campagne

  • Strategie en creatie: thjnk Berlin
  • Regie: Niklas Weise
  • Productie: ANORAK Film
  • Acteurs: Sebastian Achilles, Arne Stephan
  • Mediaplanning en -inkoop: inhouse-bureau A1 in samenwerking met OMD
  • Projectmanagement STRATO: Kati Meyer (hoofd marketing)

Fotobijschrift: Als menselijke kanonskogel staat de protagonist voor snelheid en eenvoud tegen redelijke prijzen – drie kernwaarden van het merk STRATO.

Auteursrecht: de afbeelding mag binnen de komende twaalf maanden gratis worden gebruikt, mits STRATO als bron wordt vermeld en er geen wijzigingen in het motief worden aangebracht. De gebruiksrechten voor de foto vervallen op 7 oktober 2020. Gebruik de afbeelding niet na deze datum en verwijder de afbeelding uiterlijk op 7 oktober 2020 uit online artikelen.

Over STRATO

STRATO is dé hostingpartner voor particulieren, zzp’ers en het MKB. Als een van de grootste hostingaanbieders wereldwijd begeleidt STRATO zijn klanten bij het vormgeven van hun digitale projecten en helpt hen efficiënt en effectief zaken te doen. Het portfolio van STRATO varieert van domeinen, websites en webshops tot cloud storage, office- en online marketingpakketten en overige high-endoplossingen. STRATO beheert vier miljoen domeinnamen en heeft twee krachtige, ISO-gecertificeerde datacenters in Duitsland.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht