Geplaatst door MMD

Het nieuwe USB docking-scherm: de poort naar de digitale wereld

In een wereld die meer dan ooit verbonden is, willen zakelijke gebruikers slimme, eenvoudige manieren om hun digitale apparaten aan te sluiten en productief te blijven. MMD, marktleider in technologie en merklicentiepartner voor Philips monitors, brengt nu een USB-docking monitor van 24 inch op de markt. Deze monitor kan video en audio overdragen en met het internet of intranet verbinden middels één SuperSpeed USB-kabel. Deze connectie wordt mogelijk gemaakt door de ingebouwde netwerkkaart en RJ45-aansluiting, waardoor de monitor aangesloten kan worden op het LAN van een bedrijf (wanneer er geen Wi-Fi-netwerk is). Dankzij de SuperSpeed USB-kabel is het scherm perfect voor gebruikers met laptops die weinig aansluitingen hebben, flexwerkers en dynamische gebruikers. Ook geeft de monitor toegang tot alle randapparatuur die verbonden is met de monitor dankzij een USB-hub met drie USB 3.0-ingangen.

De USB-hub: de poort naar de digitale wereld

Artem Khomenko, Product Manager Philips monitors Europe bij MMD, legt uit waarom USB-docking zo belangrijk is: “We zien een toename in de samenscholing van digitale mediaplatforms zoals pc’s, notebooks, smartphones en tablets. Mobiele connectiviteit groeit ook sterk. Voor veel zakelijke gebruikers is het scherm nog slechts een platform voor het streamen van content vanaf verschillende apparaten. De fantastische connectiviteit van dit nieuwe scherm is het antwoord op deze behoefte.”

Met zijn ingebouwde USB 3.0-hub en Ethernet, maakt de innovatieve 241B7QUPEB monitor uit de B-lijn het voor gebruikers mogelijk om hun notebook (of telefoon) aan te sluiten en content zonder enige moeite naar het grote scherm te verplaatsen.

Randapparatuur zoals een keyboard, muis, externe HDD, camera en USB-poort kunnen aangesloten worden aan de USB-hub van het scherm. Dit is vooral praktisch voor ultradunne notebooks die maar een paar aansluitingen hebben. Randapparatuur die gebruikers niet hoeven aan te sluiten zijn de speakers: het beeldscherm bevat twee geïntegreerde stereo speakers van zichzelf, voor goede geluidsreproductie.

Beeldkwaliteit voor professionals

De eenvoudige aansluitingen van het scherm gaan gepaard met goede beeldkwaliteit. Full HD-resolutie (1920 x 1080 pixels) en accurate kleuren zorgen ervoor dat content helder en scherp worden gereproduceerd. Met de geavanceerde IPS-technologie, zorgt het scherm voor prachtige beelden met levendige kleuren en goede kijkhoeken.

Toegewijd aan welzijn

Het nieuwste scherm uit de B-lijn laat zien dat MMD met toewijding werkt aan het maken van monitoren die klanten niet alleen helpen om productiever te zijn, maar die hen ook helpen in hun welzijn op de lange termijn. De 241B7QUPEB bevat de Philips LowBlue Mode, die met slimme software het korte golf blauwe licht vermindert, wat schadelijke gevolgen kan hebben voor de ogen na verloop van tijd. Daarbij is het scherm uitgerust met een ergonomisch aanpasbare standaard. De SmartErgoBase zorgt ervoor dat het scherm in de hoogte aangepast, 90 graden geroteerd, gekanteld en gedraaid kan worden in de juiste positie, wat zorgt voor een betere houding achter het bureau.

Maar dat is nog niet alles. Het nieuwe scherm bevat nog meer kenmerken die mensen tegen uitputting beschermt. Het scherm maakt gebruik van Flicker-free-technologie; een oplossing die de helderheid reguleert en flikkeringen vermindert bij LED-verlichte schermen. SmartImage, een exclusieve technologie van Philips die content op het scherm analyseert en op dynamische wijze contrast, kleurverzadiging en scherpte van beelden optimaliseert, zorgt voor een ultieme prestatie van het scherm.

De Philips 241B7QUPEB, met een adviesprijs van €79,-, is vanaf nu verkrijgbaar in de meeste elektronicazaken.