Nieuwe veilingsite redt winkeliers in crisistijd

Hillegom, 2 december 2013 – De kleine winkelier heeft er vanaf vandaag een nieuwe afzetmogelijkheid bij, de veilingsite Veilingdirect.nl. Veel winkels in de traditionele winkelstraat hebben het moeilijk door de crisis en de toenemende concurrentie van webwinkels.

Zelf een online shop beginnen is voor veel winkeliers vaak lastig en tijdrovend. De jonge ondernemers achter Veilingdirect.nl willen winkeliers de helpende hand bieden met een gemakkelijke toegang tot online verkoop. Door onder meer een groot aantal productcategorieën, een koppeling van voorraadsystemen aan de veilingsite en efficiënte transactieafhandeling bieden zij winkeliers gebruiksgemak en nemen ze veel werk uit handen. Producten worden geveild vanaf de inkoopprijs.

Naast het grote aantal veilingen op de site – van tuinmeubels, schoenen en speelgoed tot shampoo en parfums- onderscheidt Veilingdirect.nl zich van andere veilingsites vooral door gebruiksgemak en laagdrempeligheid. Ook voor de consument. In tegenstelling tot andere sites werkt Veilingdirect.nl niet met vooraf te betalen biedtegoeden en andere uitgebreide aankoopprocedures. Met de drie stappen ‘aanmelden, bieden, kopen’ willen de ondernemers achter Veilingdirect.nl de veiling zo aantrekkelijk en simpel mogelijk maken. En wie echt niet kan wachten tot een veiling is afgelopen, kan ook direct tot aankoop van een product overgaan voor een aantrekkelijke ‘ Koop direct’-prijs.
Oprichter Edwin in de Jong (21): “In gesprekken met winkeliers merkte ik vaak dat het hen aan tijd ontbreek om na te denken over online ondernemen. Bovendien ligt daar veelal niet hun interesse. Toch dwingt deze tijd om op zoek te gaan naar nieuwe afzetmogelijkheden.

Met Veilingdirect.nl bieden we winkeliers de mogelijkheid om op een gemakkelijke manier van hun voorraden af te komen. Door hun voorraad online te veilen vergroten ze het aantal potentiele klanten aanzienlijk. En omdat we de producten vanaf inkoopprijs veilen is er geen ondernemersrisico.”
De Jong en zijn compagnons Tom van Ruiten (23) en Ruben Hulsebosch (23) werken momenteel hard om de site technisch helemaal af te krijgen voor de startdatum van 1 december. Doelstelling is om bij de lancering van de veilingsite te starten met 1001 veilingen. De eerste winkeliers hebben zich al gemeld.