Industry Wire

Geplaatst door Wipro

Nokia kiest Wipro voor versnelde digitale transformatie van zijn sales- en supplychain

Hoofddorp, 18 juni 2018 – Wipro Limited (NYSE: WIT), toonaangevend leverancier en specialist op het gebied van IT, consulting en business process services, gaat voor Nokia de sales- en supply chain ontwerpen en digitaliseren. Met het oog op de nieuwe 5G- en IVD-activiteiten wil Nokia zijn processen voor orderbeheer en de toeleveringsketen versneld transformeren.

Met IVD (Integrated Voice and Data) lopen verschillende spraak- en datakanalen via één digitaal transport. Het doel hiervan is kostenreductie door separate netwerken te elimineren en de beschikbare bandbreedte optimaal te gebruiken. Wipro helpt Nokia bij het ontwerpen, digitaliseren en uitvoeren van orderbeheer – wereldwijd, vanaf verschillende locaties. Met behulp van RPA (Robotics Process Automation) wordt de supplychain ingrijpend geautomatiseerd. De processen zijn hierdoor flexibel en makkelijk aanpasbaar. Zo kan direct worden ingespeeld op nieuwe zakelijke uitdagingen van klanten, én gelijke tred worden gehouden met toekomstige behoeften. Wipro maakt gebruik van cognitieve algoritmen en bots om het beheer van de verkooporders te automatiseren, de omloopsnelheid terug te brengen, in te spelen op schommelingen in het verkoopvolume en prestaties realtime te bewaken. Deze aanpak zorgt voor meer accuratesse en compliance bij de transacties.

Door AI aangedreven digitaal platform
“Het partnership met Nokia onderstreept onze strategische inspanningen. Wij willen de digitalisering en transformatie van wereldwijde bedrijfsactiviteiten in supplychain en orderbeheer stimuleren. Daarbij maken we gebruik van een AI-aangedreven digitaal platform. Dat garandeert een veilige en eenvoudige informatie-uitwisseling waar iedereen in de supplychain van profiteert. Ons doel is écht verschil maken met vereenvoudigde informatiestromen via onze digitale aanpak en oplossingen”, zegt Nagendra Bandaru, Senior Vice President en Global Head Business Process Services bij Wipro Limited.

“Nokia keek uit naar een partner die de digitale transformatie van onze supplychain kan ondersteunen – met behoud van onze bedrijfscontinuïteit en operational excellence. Na een grondig assessment hebben we voor Wipro gekozen. Zij kunnen de innovatieve oplossingen bieden en complexe bewerkingen uitvoeren die wij nodig hebben. Nokia heeft een lange relatie met Wipro. Ze begrijpen ons werkveld en ze zijn ervaren in het uitvoeren van grootschalige digitale transformatieprojecten”, zegt Christian Forster, Vice President Delivery Operations bij Nokia.

“We werken graag samen met Nokia om hun ambities ten aanzien van digitale transformatie te realiseren”, zegt Nitin Parab, Global Head of Technology Business Unit bij Wipro Limited. “Het is een sterke combinatie. Wij combineren vergaande kennis van de telecomsector met Wipro’s krachtige digitale technologieën en de investering in ons platform Wipro HOLMES AI. Daarmee bereiken we Nokia’s doel van een gedigitaliseerde supplychain.”



Over Wipro Limited

Als leverancier en specialist op het gebied van IT, consulting en business process services levert Wipro oplossingen waarmee organisaties beter presteren. Wipro helpt bedrijven zich te ontwikkelen tot succesvolle en dynamische organisaties door diepgaande kennis van de industrie te combineren met een integrale benadering van ‘Zakendoen met technologie’. Wipro wordt wereldwijd erkend voor het brede portfolio aan diensten en de praktische aanpak bij het leveren van innovatieve oplossingen. Organisatiebreed hecht Wipro veel waarde aan duurzaamheid. Wipro bedient met 170.000 medewerkers klanten in 6 continenten. Kijk voor meer informatie op www.wipro.com.


Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht