Nongshim Noodles brengt Spicy Joy naar Europa
Nongshim, het grootste Instant Noodle bedrijf van Korea neemt serieuze stappen om heel Europa te veroveren. Om groei in Nederland, Frankrijk, Duitsland & Polen te bewerkstelligen heeft het Cheil Benelux als lead agency gekozen.
Ramyun, zoals de instant noodles in Korea heten, genieten in Europa al een tijd een stijgende populariteit en het merk wil een divers aanbod aan culinaire liefhebbers aan zich gaan binden. Dat gaat het bedrijf doen met een multimediale strategie, waarbij het allereerst de pijlen richt op de verschillende social kanalen. De samenwerking wordt voor een periode van meerdere jaren aangegaan.
“We wilden een duidelijke impact maken op de Europese markt. Niet alleen met sampling of introductie-kortingen, maar met gewaagde social content en fysieke activaties, die echt een diepere connectie met mensen maken,” zegt Kay Kim, CEO van Nongshim Europa. “Voor die combinatie bleek Cheil Benelux de ideale partner. De komende campagne brengt de smaak van onze Noodles écht tot leven en laat precies zien wat ze onderscheidt van al het andere wat er op de markt is.”
Tim van de Sijde, Managing Director bij Cheil Benelux: “Nongshim is een merk dat de gemiddelde Nederlander qua naam eerst niets zegt, maar waarvan hij de pakketjes sowieso voorbij heeft zien komen in de supermarkt. Wij gaan de uitdaging vol aan om te laten zien dat Instant Noodles niet alleen heel makkelijk zijn, maar ook de meest kritische foodie een geweldige smaakbeleving kan bezorgen. Er wordt letterlijk en figuurlijk een hoop spicy content in Europa losgelaten.”
Bekijk Video: https://www.youtube.com/watch?v=8lA37AKq8Tw
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.