Geplaatst door NUMA Group

NUMA Group breidt Nederlandse portfolio uit met 51 hotel-units in Den Haag

NUMA Group, de toonaangevende exploitant van een volledig gedigitaliseerd hospitality platform, breidt zijn hotel portfolio verder uit met een nieuwe accommodatie in het centrum van Den Haag.

Naar verwachting zal de accommodatie van NUMA haar deuren openen in de zomer van 2025. Het complex bestaat uit 51 hotel-units en is tot stand gekomen dankzij een samenwerking met de Nederlandse vastgoedontwikkelaar RE:BORN. Het historische gebouw, bekend als het Spaansche Hof, bevindt zich op Westeinde 12 en 14 in Den Haag. Het pand dateert oorspronkelijk uit 1469, toen het gebouwd werd als het Huis van Assendelft. In de loop der jaren heeft het diverse ambassades gehuisvest, waaronder die van Spanje, en heeft het ook dienstgedaan als veilinghuis. Deze nieuwe locatie benadrukt de toewijding van NUMA om reizigers handige en stijlvolle accommodaties te bieden in bruisende stadscentra.

De CEO’s van RE:BORN, Niel Slob en Saman Mohammadi, zijn zeer verheugd dat het werk kan beginnen vier jaar na de aankoop. Niel Slob: “Met het Spaansche Hof laten we zien dat emotionele, ecologische en economische effecten hand in hand kunnen gaan, zelfs bij een middeleeuws nationaal monument.”

Saman Mohammadi voegt eraan toe: “Weinig mensen in Den Haag weten hoe het pand er van binnen uitziet. Daar brengen wij verandering in. Met respect voor de architectonische grandeur van het verleden maken we het Spaansche Hof toegankelijk en geven we het gebouw en de tuin terug aan de stad en haar inwoners. Daarnaast bieden we een alternatief woonproduct dat de druk op de woningmarkt verlicht. Op ecologisch vlak zetten we een belangrijke stap door het gebruik van volledig elektrische vloeren, waarmee we energieverbruik verminderen. Bovendien behouden we 90 procent van het bestaande gebouwvolume, wat resulteert in CO2-besparingen van 30 tot 40 procent.”

Dimitri Chandogin, President en Medeoprichter van NUMA, zegt: “Nederland is een bloeiende markt voor zowel toeristische als zakelijke reizen, wat het tot een ideaal gebied maakt voor onze uitbreidingsplannen. We kunnen niet wachten om ons aanbod in het land uit te breiden met nieuwe projecten, zoals het Spaansche Hof. Daarnaast zien we enorme kansen om onze groei in de regio voort te zetten en tegemoet te komen aan de behoeften van moderne reizigers in steden zoals: Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Maastricht en Utrecht.”