NXT Content lanceert nieuwe dienst: media inkoop

2 januari 2023, AMSTERDAM – PR- en contentbureau NXT Content biedt vanaf dit nieuwe jaar ook media inkoop aan in haar dienstenportfolio. De dienst wordt een aanvulling op de twee andere diensten: public relations en content marketing. Alle drie de diensten worden ingezet voor het versterken van de thought leadership positie van de klanten van NXT Content.
NXT Content onderscheidt zich op het gebied van media inkoop van mediabureaus door niet als doel te hebben om met grote schaalvoordelen in te kopen, maar met als doel om de thought leadership positie te claimen. In de media-uitingen wordt dan ook gericht op het verhaal in plaats van het product. Er worden bijvoorbeeld meer advertorials ingekocht dan platte advertenties. Dit past goed bij de organisatie die zich voornamelijk richt op B2B-organisaties. NXT Content biedt naast media inkoop in landelijke media zoals kranten, tijdschriften en online media, ook media inkoop binnen vakmedia aan. Met dit laatste wordt een meer gerichte doelgroep bereikt.
Krachtige combinatie met bestaande diensten
Media inkoop is een aanvulling op de bestaande diensten en zeker geen vervanging; juist de combinatie kan de klant veel opleveren. Remi Kuchler, mede-eigenaar NXT Content, vertelt: “Wanneer het ons bijvoorbeeld lukt om een klant in een artikel in het Financieele Dagblad te krijgen, dan is het een enorme meerwaarde als even later in dezelfde krant branded content van dit bedrijf verschijnt. Hierin wordt de klant dan opnieuw als deskundige gepresenteerd. De ene keer als onderdeel van een journalistiek artikel, de week daarop als advertentie; de kracht van herhaling doet de rest.”
Hulpmiddel wanneer nieuwswaarde ontbreekt
Naast het herhalen van een boodschap, kan media inkoop ook ingezet worden wanneer een boodschap niet geschikt is om via PR de wereld in te krijgen. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn wanneer een boodschap te commercieel is of niet actueel genoeg. Een ander voordeel van media inkoop is dat je zelf bepaalt op welk moment en op welk kanaal de boodschap verschijnt en hoe de boodschap eruitziet. Dit zijn juist de punten waar je bij PR meestal minder grip op hebt.
Over NXT Content
NXT Content is een PR- en contentbureau gevestigd in Amsterdam. NXT Content onderscheid zich door te focussen op thought leadership; organisaties als dé expert in hun vakgebied naar voren laten komen in de media. Branches waarin NXT Content gespecialiseerd is: Klimaat, Tech, Mobiliteit, Energie en Consultancy. NXT Content werkt voor organisaties als: MKB-Nederland, ANWB, MyWheels en Ordina
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.