Obvion lanceert nieuwe website

Hypotheekverstrekker Obvion heeft vandaag zijn website compleet vernieuwd. De site draait op het CMS XperienCentral van GX Software. Het design van de site is ontworpen door reclamebureau Eigen Fabrikaat.

Mobile first

De nieuwe website is ontwikkeld volgens het mobile-first-principe. Dat betekent dat de site in eerste instantie is ontworpen voor mobiele gebruikers. Zo zijn alle functionaliteiten van de website, zoals de tool waarmee bezoekers hun hypotheek kunnen berekenen, toegankelijk gemaakt voor smartphones en tablets. Vervolgens is de site geschikt gemaakt voor laptops en desktops. De nieuwe website is dus geheel responsive en presteert op alle devices optimaal.

Snel de juiste content vinden

Een tweede speerpunt van de nieuwe website is de complete herindeling van content. Alle bestaande content is herschreven en opnieuw gerangschikt in vier hoofdthema’s. De site is daardoor nog overzichtelijker geworden, waardoor gebruikers minder clicks nodig hebben om bij de juiste informatie uit te komen.

Inspelen op de markt

Met de nieuwe website sluit Obvion naadloos aan op ontwikkelingen in de markt. Zo speelt Obvion met het responsive design in op de toenemende behoefte van consumenten om zaken mobiel te regelen. Daarnaast anticipeert Obvion op de zelfredzaamheid van klanten. In de huidige age of the customer willen klanten namelijk op een door hunzelf gewenst moment zelfstandig hun zaken online kunnen regelen. Dankzij de nieuwe herindeling van content maakt Obvion dat mogelijk.

Over Obvion

Obvion Hypotheken, opgericht in 2002, is sinds 2012 dochter van de Rabobank. Het hoofdkantoor staat in Heerlen en er werken ruim 400 medewerkers. Bijna 200.000 gezinnen hebben een hypotheek van Obvion. Dat wil zeggen dat 1 op de 20 hypotheken in Nederland door Obvion verstrekt is.

Over GX Software: GX Software is marktleider in digital marketing software. Het bedrijf heeft namelijk unieke software ontwikkeld (XperienCentral), waarmee organisaties al hun kanalen – van websites tot apps – centraal kunnen beheren. Bijzonder is bovendien dat de software bezoekersprofielen bijhoudt, waardoor op alle kanalen persoonlijk relevante content kan worden aangeboden. GX Software heeft klanten in allerlei branches, zoals Nationale Nederlanden, Telfort, Nationale Postcode Loterij, Voetbal International en VARA. Het hoofdkantoor staat in Nijmegen en er werken circa honderd mensen. Emerce heeft GX Software opgenomen in de lijst met 100 beste bedrijven in e-business. En sinds 2011 keert GX Software jaarlijks terug in het toonaangevende Magic Quadrant van het Amerikaanse onderzoeksbureau Gartner, waarin de beste CMS-leveranciers van de wereld zijn opgenomen.