Omroep Flevoland lanceert nieuwe website en app

Omroep Flevoland lanceert een nieuwe website en app. Zowel de website als app zijn ontwikkeld door het Digital Agency Elastique. Dit Hilversumse bedrijf is geen onbekende binnen de mediawereld: het ontwikkelde eerder onder meer de apps voor alle NPO-radiozenders, Wie is de Mol? en De Slimste Mens.
“Steeds meer mensen weten Omroep Flevoland te vinden. In januari bezochten 2,7 miljoen mensen onze website en app: een record waar we trots op zijn. Om deze services ook in de toekomst te kunnen bieden, ontwikkelde Elastique een nieuwe, gebruiksvriendelijke en toekomstbestendige (responsive) website en app voor Omroep Flevoland. Daarnaast gold het mobile first-principe: er is dan ook gekozen voor een hybride platform dat tegemoetkomt aan de flexibiliteit van webtechnologie en de stabiliteit van native-technologie heeft”, aldus Gerard Hullegie, manager sales, marketing & communicatie van Omroep Flevoland.
Nieuwe functionaliteiten en vormgeving
De nieuwe website van Omroep Flevoland heeft nieuwe functionaliteiten: het is bijvoorbeeld mogelijk om per Flevolandse gemeente het nieuws te bekijken, maar er kan ook gekeken worden naar live TV, visual radio, het gepresenteerde weerbericht of de laatste nieuwsuitzending op TV. Gerard Hullegie: “Op termijn zullen er nog meer functionaliteiten bijkomen. Denk bijvoorbeeld aan de mogelijkheid om informatie te ontvangen, op basis van persoonlijke voorkeuren van gebruikers.”
Behalve het verbeteren van functionaliteiten, is ook de vormgeving overzichtelijker en eenvoudiger geworden. “Zo kan de gebruiker in een oogopslag zien waar de informatie te vinden is waar hij of zij naar zoekt. Ik kan me goed voorstellen dat andere regionale omroepen in de toekomst voor eenzelfde content-platform kiezen.”
Elastique jongste lid van DDA
Dankzij het track-record binnen en buiten de media, is Elastique recent toegelaten als lid van Dutch Digital Agencies (DDA). DDA is sinds 2002 de branchevereniging en kennisorganisatie van de Nederlandse digitale bureaus.
“Elastique omarmt de laatste technologische ontwikkelingen en zet deze overtuigend in voor opdrachtgevers binnen en buiten de creatieve industrie, op zowel nationaal als internationaal niveau. Het bureau combineert innovatie met creativiteit en ondernemerschap, om steeds weer toegevoegde waarde te leveren. We zijn er dan ook van overtuigd het digitaal DNA van Elastique van toegevoegde waarde is voor het DDA-netwerk en dus de digitale industrie, aldus Annemieke Deering, manager Dutch Digital Agencies.”
Over Elastique
Elastique helpt bedrijven en organisaties met hun digitale transformatie. Dat doet het door interactieve oplossingen als websites en apps te ontwikkelen. In totaal hebben meer dan 10 miljoen mensen een applicatie van Elastique gedownload. Elastique won onder meer TV Beelden, Lovie Awards, Dutch Interactive Awards, The Webbie Awards en Spin Awards. Zie voor meer info: www.elastique.nl.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.