OneFit stelt nieuwe Managing Director aan

Founders dragen dagelijkse leiding over aan Edouard Leeuwenburg
OneFit heeft Edouard Leeuwenburg benoemd als Managing Director voor Nederland. De aanstelling volgde na zijn functie als ad interim-CMO bij Urban Sports Club in Berlijn. Leeuwenburg, die sinds 1 maart jongstleden in de huidige functie actief is, is sindsdien verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding van het Nederlandse digitale sportplatform. Met de overdracht dragen founders Serge Brabander en Camille Richardson officieel het stokje over en leggen zij als Chief Commercial Officer en Chief Product Officer hun focus op moederconcern Urban Sports Club.
Nieuw Management Team
Leeuwenburg werd in oktober 2019 aangesteld als ad interim CMO bij Urban Sports Club, wat uitmondde in een vaste aanstelling als Managing Director bij de Nederlandse partner OneFit. Daarvoor bekleedde hij verschillende functies bij Deutsche Telekom, T-Mobile Nederland en Telegraaf Media Groep. Het Nederlandse management team onder leiding van Edouard Leeuwenburg bestaat nu uit Robert Meirmans (Head of Sales), Lars van Kampen (Head of Partnerships), Margaret Huzarska (Head of Customer Success) en Pim Brekelmans (Finance).
Edouard Leeuwenburg: “Nog maar 12 dagen na mijn eerste werkdag besloten we tijdens een MT vergadering dat we iedereen naar huis moesten sturen. Nog eens twee dagen daarna bevroren we ons gehele klantenbestand. De COVID-19 uitbraak zorgde ervoor dat ik als kersverse Managing Director ineens snel belangrijke beslissingen moest nemen, die ook nog eens een groot effect zouden hebben op het hele bedrijf. Het was een uitdagende periode waar we – ondanks extreme druk – sterker en met een aangescherpte visie en nieuwe diensten uit gekomen zijn.”
Huidige strategie en toekomstvisie
Het bedrijf heeft zijn marktgebied sinds de crisis sterk verbreed. OneFit lanceerde deze maand voor het eerst buiten de Randstad in Eindhoven en Breda en ambieert op lange termijn in heel Nederland te opereren. Ook is OneFit zich gaan storten op de zakelijke markt. Door COVID-19 zien werkgevers er namelijk extra op toe dat werknemers fit blijven door te sporten. OneFit biedt daarom naast het consumenten abonnement nu ook zakelijke abonnementen. Verder is het lessenpakket uitgebreid met online lessen en OneFit Presents. Voor laatstgenoemde regelt OneFit unieke locaties – zoals de Euromast – waar OneFit teachers kunnen lesgeven aan hun achterban. De aangescherpte strategie leidde tot een verviervoudiging van de vraag in de zakelijke markt ten opzichte van het gemiddelde van het eerste kwartaal.
Serge Brabander:“Het is best een uitdaging om je hoofd van je ‘kind’ los te koppelen als roerige tijden zich aandoen. Edouard heeft zich staande gehouden in een extreem uitdagende inwerkperiode en toonde daarmee de positiviteit en doorzettingsvermogen die het DNA van OneFit zijn. Daarnaast heeft OneFit het tij weten te keren door het zwaartepunt te leggen op B2B; waar we ons dankzij de expertise van het Duitse Urban Sports Club verder op hebben kunnen professionaliseren. In mijn nieuwe rol als Chief Commercial Officer bij Urban Sports Club is het mijn doel om zowel Urban Sports Club als OneFit nog grotere spelers te maken in Europa. En dat gaat goed! COVID-19 maakte ons efficiënter, waardoor we inmiddels in zeven Europese markten zitten en grote Europese investeerders achter ons hebben.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.