Online strategie Oxxio beloond met Digital Communication Award

Hilversum, 23 september 2013 – Afgelopen vrijdagavond heeft Oxxio de toonaangevende Digital Communication Award 2013 gewonnen in de categorie ‘Online Strategy of the Year’. Deze gerenommeerde communicatieprijzen worden jaarlijks in Berlijn door de Quadriga Universiteit Berlijn uitgereikt. Het zijn de eerste awards in Europa voor online PR en communicatie met uitzonderlijke prestaties. Oxxio ontving de prijs uit handen van de jury voor hun ‘Ipad campagne’, waarmee de energieleverancier tienduizenden nieuwe klanten wist aan te trekken.

Online Strategy of the Year

Volgens de jury wist Oxxio zich te onderscheiden door een krachtige mix van online middelen in te zetten zoals, applicaties voor smartphone en tablet, online games en de inzet van social media kanalen. De energieleverancier heeft bewezen met deze online strategie waarde voor haar klanten te creëren. Andere genomineerden in de categorie ‘Online Strategy of the Year’ waren; het Italiaanse condoommerk Control, de Zweedse energieleverancier E.ON, de Duitse fabrikant van huishoudelijke elektrische apparaten Vorwerk en de Turkse vliegtuigmaatschappij Turkish Airlines.

Joos Luteijn, manager e-business bij Oxxio: “We zijn uitermate trots met het ontvangen van deze award. De concurrentie was groot. Eén voor één sterke campagnes. Met onze strategie hebben we bewezen steeds meer klanten aan ons te binden en van waarde te zijn. Voor nu en in de toekomst.”

Energie in eigen hand

Klanten van Oxxio hebben altijd en overal inzicht in hun gegevens, facturen en energieverbruik. “De EnergieMonitor van Oxxio geeft klanteninzicht in hun besparingen en hoe ze het doen met andere vergelijkbare huishoudens,” reageert Joost Luteijn. Bovendien worden klanten geholpen met tips (BespaarCheck) en hoe ze dit in de praktijk kunnen toepassen (BespaarShop). Luteijn vervolgt: “Met de online strategie van Oxxio is energie niet langer een product met een lage betrokkenheid van de gebruikers. Klanten zijn actief bezig met hun energieverbruik en hebben hun verbruik in eigen hand.”

De Digital Communication Awards

In totaal zijn er awards uitgereikt voor 38 verschillende categorieën die betrekking hebben op alle disciplines uit het digitale werkveld. Van social media tot public affairs en digitale overheidscommunicatie. Uit de ingediende cases zijn alleen de allerbesten genomineerd. Vervolgens heeft de 31-koppige jury bestaande uit communicatiedeskundigen uit het bedrijfsleven en academici besloten welke merk de winnaar per categorie is.

Over Oxxio
Oxxio levert stroom en gas en richt zich daarbij op consumenten en het mkb. Het bedrijf is de vierde grootste energieleverancier van Nederland. Oxxio zet zich actief in om consumenten en bedrijven te ondersteunen bij het in de hand houden van hun energieverbruik. Door een ruim aanbod van flexibele contractvormen en innovatieve producten biedt Oxxio hulp bij besparen, inzicht en keuze. Voorbeeld hiervan is de Oxxio app. Met het inzicht dat deze app biedt, besparen consumenten eenvoudiger op energie en regelen ze al hun een energiezaken via hun smartphone of tablet.

Meer informatie is te vinden op https://www.oxxio.nl/over-oxxio/nieuws/ en via  https://twitter.com/Oxxio.