Onthulling nieuwe positionering, huisstijl en website Kempen ontwikkeld door KesselsKramer en TamTam

Kempen heeft sinds vandaag een nieuwe huisstijl en positionering. Het bedrijf maakt deze nieuwe, visuele koers duidelijk door een grote gevelbestickering op het pand aan de Zuidas. Ook lanceert het bedrijf een nieuwe website geheel in de nieuwe stijl: kempen.com.
De positionering is gebouwd op vier kernwaarden die op basis van een groot aantal interviews met medewerkers zijn gedefinieerd. Samen tellen ze op tot de positionering ‘Turning dedication into value’.
De nieuwe positionering onderstreept de groeiende positie van Kempen als nationaal en internationaal opererende ‘financial boutique’ dat excelleert in de totale toewijding aan het creëren van waarde en vooruitgang voor haar institutionele en corporate klanten.
Naast een uitgebreid merkpositioneringstraject ontwikkelde KesselsKramer een serie beelden met kunstenaars Van Santen & Bolleurs die de kernwaarden en de aandachtsgebieden tot leven brengen. Samen met de geheel nieuw ontwikkelde huisstijl vormen de beelden de basis voor de nieuwe, visuele website, ontworpen en gebouwd door TamTam (part of Dept). Alle beelden en animaties zijn te bewonderen op de website, en worden daarnaast ingezet voor interne en externe communicatie.
In de nieuwe huisstijl staat de verlengde ‘K’ symbool voor toewijding en vooruitgang. Hij is onder andere uitgewerkt in een meer dan manshoge 3D versie voor in de welkomsthal in het pand op de Beethovenstraat en op evenementen.
De herpositionering was gewenst om aansluiting te houden bij de internationale groei van Kempen. Mark Geneste, Hoofd Global Institutional Clients & Marketing bij Kempen, is verheugd met de nieuwe positionering: “We hebben een huisstijl en website ontwikkeld die passen bij het innovatieve karakter van Kempen. KesselsKramer en TamTam hebben in samenwerking met ons marketingteam een prachtig resultaat afgeleverd, dat toekomstbestendig is.”
Karel Zwaan, Directeur Marketing bij Kempen vult aan: “Een internationaal herkenbaar merkbeeld creëren dat zich vertaalt in alle middelen van Kempen, dat was de opdracht aan de bureaus. We zijn ontzettend blij met het resultaat, waarmee wij onze dienstverlening nog beter op de kaart kunnen zetten. Zowel de asset manager als de merchant bank opereren nu onder hetzelfde logo. Nu zijn dat nog twee verschillende logo’s. In die zin is dit ook een vereenvoudiging.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.