Industry Wire

Geplaatst door Open Text

Open Text breidt Social Media aanbod uit om bedrijfsresultaten te verbeteren

“Met meer dan 500 miljoen leden heeft Facebook, samen met websites zoals Wikipedia en Twitter, de social media in een stroomversnelling gebracht”, stelt James Latham, Chief Marketing Officer bij Open Text. “Open Text heeft de weg vrijgemaakt voor social media, zodat deze bij bedrijven in een veilige omgeving, succesvol kan worden ingezet. We zijn erop gericht om klanten te helpen met het realiseren van praktische en zichtbare zakelijke voordelen, zoals een snellere time to market, betere klantenbinding of grotere teamproductiviteit. Tegelijkertijd vermindert het de veiligheids- en privacyrisico’s binnen een organisatie”.

Open Text ondersteunt haar klanten, die snel mogelijk willen profiteren van deze eerdaagse social media explosie. In 2008 is onmiddellijk op deze klantenwens gereageerd door blogs, wikis en andere Web 2.0-mogelijkheden toe te voegen aan de Open Text ECM Suite. Open Text, sterk op het gebied van informatiebeheer, helpt klanten met het toevoegen van wet- en regelgeving toetsingsmogelijkheden aan gebruikerscontent. Afgelopen jaar heeft Open Text een compleet nieuwe oplossing op de markt gebracht, waarmee organisaties social workplaces kunnen creëren voor intern gebruik. Dit werd weer opgevolgd door social media mogelijkheden voor marketing en externe doelgroepen door de overname van Vignette.

Op dit moment bouwt Open Text door op deze basis middels een scala aan verbeteringen en nieuwe social media mogelijkheden, als onderdeel van de Open Text ECM Suite. Social media technologieën worden ingezet ter versterking van de kernstrategie om zakelijke uitdagingen aan te kunnen:

• Open Text stelt bedrijven in staat social media mogelijkheden te gebruiken, om de effectiviteit van marketing te vergroten. Verder verbetert hierdoor de klantenondersteuning, verkoop, consulting, strategische klantbetrokkenheid en andere zaken.

• Open Text ondersteunt bedrijven met het verhogen van de productiviteit door middel van social media oplossingen binnen de onderneming. Met deze oplossingen kunnen gebruikers profielen aanmaken, collega’s volgen, nieuwe feeds creëren of samenwerken aan projecten. Dit versterkt de informatie-uitwisseling enorm, legt alle corporate kennis vast en vermindert de afhankelijkheid van e-mail.

Bij het introduceren van de nieuwe en verbeterde mogelijkheden is zorgvuldig aandacht besteed aan het gebruiksgemak voor zakelijke gebruikers. Daarnaast is erop gelet of de applicatie serieuze zakelijke uitdagingen kan realiseren. Dit in combinatie met volledige ondersteuning van de belangrijkste doelstelling van Open Text met betrekking tot informatiebeheer en controle. Dit komt tot uitdrukking in het uitgebreide en verbeterde aanbod.

Open Text Social Communities – Open Text Social Communities (voorheen Vignette Community Applications en Services) is een enterprise social media oplossing die bedrijven ondersteunt in de communicatie met hun klanten, werknemers en partners. Als onderdeel van een bredere marketing en CRM-strategie, verschaft social media bedrijven een groter markinzicht, een betere marktbetrokkenheid en bovenal: een aanzienlijke verbetering in klanttevredenheid en behoud.

Verbeteringen in de nieuwste release, maakt het snel opzetten van sociaal interactieve websites mogelijk. Tevens zorgen de verbeteringen voor krachtige social microsites die Web 2.0 functioneel combineren met nauwkeurige analyses en geavanceerde social search. Nu Open Text Social Communities onderdeel is van de Open Text ECM Suite versterkt dit de social applicaties, zoals video- en foto-galleries, slideshows, opmerkingen/ commentaren, beoordelingen, forums, blogs, wiki’s, download management, eventmanagement en ideemanagement met gebruikersprofielen, microblogging, social bookmarking en groep- en moderationondersteuning. Voor meer informatie zie: http://www.opentext.com/2/products-open-text-social-communities.

Open Text Social Workplace – De nieuwe release van deze oplossing – eerste versie is uitgebracht in 2009 – biedt werknemers een goede manier om te netwerken en om interactief te zijn met elkaar. Bovendien blijkt deze makkelijk te gebruiken oplossing, uitstekend geschikt om teams op projectbasis samen te stellen en in teamverband samen te laten werken. De oplossing is beschikbaar voor onafhankelijk werkende implementaties en heeft eveneens een sterke integratie met de Open Text ECM Suite en Open Text eDOCS. Daarbij biedt het mogelijkheden voor nieuwe microblogging en instant messaging. Voor meer informatie: http://www.opentext.com/2/global/sol-products/sol-pro-open-text-social-media.htm.

Volgens het Info-Tech ‘Collaboration Vendor Landscape’ rapport, biedt Open Text Social Workplace ‘een samenwerkingsproduct op de werkplek dat net zo werkt als de samenwerkingtools die werknemers thuis gebruiken.’ Verder stelt het rapport: ‘Deze oplossing minimaliseert de overdaad aan informatie, een probleem waar kennismedewerkers in moderne organisaties van iedere grootte mee worstelen. Het rapport kan hier worden gedownload.

Open Text Content Server Pulse – Deze uitbreiding van de Open Text Content Server, de kern van de Open Text ECM Suite, biedt een overzicht van de activiteiten die plaatsvinden binnen het systeem. Hierbij worden mensen als middelpunt genomen, Door bestaande werkzame social Content Server implementaties, zorgt Pulse ervoor dat gebruikers de nieuwe content makkelijk kunnen vinden en status updates kunnen delen. Verder kunnen de toegangscontroles, auditsen andere mogelijkheden worden gebruikt in hun document management en compliance oplossingen.

Door het gebruik van Pulse kunnen organisaties profiteren van een Facebook-achtige social media omgeving, binnen hun bestaande Open Text ECM Suite implementaties. Zo wordt informele communicatie via de e-mail voorkomen, waardoor afhankelijkheid van inefficiënte en trage e-mailcorrespondenties drastisch wordt verminderd. Daarnaast biedt het medewerkers een mogelijkheid om in realtime snel samen te werken, terwijl ondertussen een veilige kennisbasis voor nieuwe medewerkers en teamleden kan worden gemaakt. Pulse is een belangrijke stap richting klanten om hun organisationele geheugen vast te leggen door het archiveren van de formele en informele gebruikersconversaties.

Voor bestaande klanten en partners is Pulse beschikbaar via het Open Text Knowledge Center als gratis download. Voor deze download zijn wel inloggegevens nodig: https://knowledge.opentext.com/go/pulse.

Open Text stelt de functionaliteiten van social media zoals hier beschreven, beschikbaar voor mobiele gebruikers van het recent gelanceerde Open Text Everywhere (www.opentext.com/everywhere). Dit biedt een applicatie om onderweg toegang te verkrijgen tot enterprise content, workflows en social media.

Over Open Text
Open Text, softwareleverancier en marktleider op het gebied van Enterprise Content Management (ECM), helpt organisaties bij het beheren van hun zakelijke content en het genereren van meerwaarde hieruit. Open Text beschikt over twee decennia aan expertise ter ondersteuning van 50 miljoen gebruikers in 114 landen. In samenwerking met onze klanten en partners brengen wij toonaangevende Content ExpertsTM bijeen om organisaties te helpen bij het vastleggen en behouden van corporate geheugen, verhoging van de merkwaarde, automatiseren van processen, beperken van risico’s, compliance beheer en verbetering van het concurrentievermogen. Meer informatie is te vinden op www.opentext.com

Safe Harbor Statement Under the Private Securities Litigation Reform Act of 1995
This news release may contain forward-looking statements relating to the success of any of the Company’s strategic initiatives, the Company’s growth and profitability prospects, the benefits of the Company’s products to be realized by customers, the Company’s position in the market and future opportunities therein, the deployment of Open Text ECM Suite and our other products by customers, and future performance of Open Text Corporation. Forward-looking statements may also include, without limitation, any statement relating to future events, conditions or circumstances. Forward-looking statements in this release are not promises or guarantees and are subject to certain risks and uncertainties, and actual results may differ materially. The risks and uncertainties that may affect forward-looking statements include, among others, the failure to develop new products, risks involved in fluctuations in currency exchange rates, delays in purchasing decisions of customers, the completion and integration of acquisitions, the possibility of technical, logistical or planning issues in connection with deployments, the continuous commitment of the Company’s customers, demand for the Company’s products and other risks detailed from time to time in the Company’s filings with the Securities and Exchange Commission (SEC), including the Form 10-K for the year ended June 30, 2009. You should not place undue reliance upon any such forward-looking statements, which are based on management’s beliefs and opinions at the time the statements are made, and the Company does not undertake any obligations to update forward-looking statements should circumstances or management’s beliefs or opinions change.
Copyright © 2010 by Open Text Corporation. OPEN TEXT, and OPEN TEXT ECM SUITE are trademarks or registered trademarks of Open Text Corporation in the United States of America, Canada, the European Union and/or other countries. SAP and all SAP logos are trademarks or registered trademarks of SAP AG Germany and in several other countries. This list of trademarks is not exhaustive. Other trademarks, registered trademarks, product names, company names, brands and service names mentioned herein are property of Open Text Corporation or other respective owners

Voor redactionele informatie:
Open Text, Influx PR – Gerline van Wijnen/Hilde Mussche, tel: +31 (0)55 3663034, e-mail: opentext@influx-pr.com (Ref. 1810)

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht