Optimo boekt succes en maakt een groeispurt

Leusden, 3 maart 2016 – Outsourcing- en consultancy-dienstverlener Optimo groeit exponentieel – zowel wat betreft medewerkers als klanten. In de afgelopen twee jaar tijd boekte het bedrijf zoveel succes dat het uitgroeide van zes naar 38 medewerkers en het aantal klanten groeide met 60%. Dit zorgde ook voor een flinke omzetstijging van 62,5%.
De groei is volgens Optimo te danken aan een visie die anders is dan die van concurrenten – de organisatie onderscheidt zich door business consultancy. Optimo werkt namelijk op de systemen van zijn klanten, zodat zij geen nieuwe software hoeven aan te schaffen. Het huidige systeem wordt optimaal ingericht, zodat de klant zo efficiënt mogelijk kan werken; Optimo investeert eerst in zijn klanten voordat het rendement oplevert.
Ook op het gebied van personeelswerving gedraagt de organisatie zich anders dan haar concurrenten. Het team bestaat uit zowel jonge als ervaren werknemers. Deze combinatie zorgt voor de juiste verhouding tussen nieuwe kennis over trends en ontwikkelingen en werkervaring. Alle werknemers worden geselecteerd op basis van hun ervaring en persoonlijkheid.
Daniel Ballijns, directeur van Optimo: “Dat wij zo groeien, maakt mij erg trots. Bij Optimo vinden we het belangrijk dat onze medewerkers doen wat zij leuk vinden. Daarop leggen wij tijdens sollicitatiegesprekken, naast de verschillende testen die we ze laten doen, dan ook onze focus. En dat zien klanten ook terug in hun resultaten. Op naar jaren met nog meer groei!”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.