Industry Wire

Geplaatst door TBWANEBOKO

Opvallende campagne voor Fonds Gehandicaptensport van start: ‘We zijn niet beperkt. We worden beperkt’

Amsterdam, 02-06-2022 – Deze week is de donatiecampagne van Fonds Gehandicaptensport van start gegaan met het thema: ‘We zijn niet beperkt, we worden beperkt’, ontwikkeld door Creative Agency TBWANEBOKO. De campagne draait om eerlijkheid in de sport. De 1,7 miljoen mensen met een beperking worden, voordat er ook maar een sportieve uitdaging kan worden aangegaan, geconfronteerd met maatschappelijke barrières. Complexe regels met betrekking tot financiële tegemoetkoming zorgen dat sporten of bewegen bijna onmogelijk wordt.

Verhogen sportparticipatie
Met de lancering van deze opvallende en krachtige donatiecampagne wil Fonds Gehandicaptensport laten zien dat sport voor iedereen toegankelijk moet zijn. En dat de uitgangspunten aan de start voor iedere sporter gelijk moeten zijn. Om dát te kunnen realiseren en daarmee de sportparticipatie voor mensen met een beperking te verhogen is het doel van deze campagne om zoveel mogelijk donaties op te halen. Zodat sport voor iedereen eerlijk wordt.
Het verhaal van Dianne
Dianne Vugts is één van de vier sporters uit deze campagne die al geruime tijd de strijd aan gaat met haar zorgverzekeraar. Altijd was Dianne actief en een fanatiek wielrenner en hardloper. Maar een val in de badkamer veranderde alles. Ze kreeg permanente pijn in haar been, werd 15 keer geopereerd, raakte depressief en dacht zelfs aan het einde van het leven. Totdat ze haar pijnlijke onderbeen liet amputeren. Een nieuw leven begon. En het liefst weer met sporten. Maar ze wordt beperkt doordat haar zorgverzekeraar geen hardloopprothese wil vergoeden. Ze vinden het overbodig, onnodig kostbaar en niet doelmatig. Dianne heeft daarom besloten om het juridisch aan te vechten.
“Ik ben helemaal gek op hardlopen, ook al mis ik mijn linker onderbeen. Maar die amputatie zie ik niet als mijn beperking. Mijn beperking is dat ik geen hardloopblade vergoed krijg van de zorgverzekeraar. En ik niet kan rennen zonder…”, aldus Dianne.

Krachtige samenwerking
TBWANEBOKO heeft in de afgelopen maanden deze opvallende en krachtige campagne voor Fonds Gehandicaptensport gemaakt. Samen met mediabureau dentsu Benelux, productiehuis CZAR Amsterdam (regisseur Philip de Longh), Creative Production Studio Ambassadors, Sonic Branding bureau Amp en fotografenduo Chris en Marjan, hebben ze afgelopen januari de handen ineengeslagen. Een unieke samenwerking, waarbij alle partijen belangeloos hun creativiteit, expertise en contacten in medialand inzetten om Fonds Gehandicaptensport beter op de kaart te zetten en zo de sportparticipatie voor mensen met een beperking te verhogen.
Rik Ledder, CEO TBWANEBOKO, vertelt: “Samen met bovengenoemde partijen hebben we het voor elkaar gekregen om een krachtige campagne te maken waarin de sporters en hun obstakels centraal staan. Wij zijn ontzettend trots op het resultaat en hopen hiermee ons steentje bij te dragen aan een succesvolle opbrengst voor het Fonds.”
Vanaf 1 juni 2022 zal de campagne ‘We zijn niet beperkt, we worden beperkt’ en de bijbehorende offline en online uitingen zichtbaar zijn voor het Nederlandse publiek op de buitenkant van de Ziggo Dome, via televisie, online, social, print en out-of-home.

Bekijk de video hier: https://youtu.be/_YD2kTw62Co

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht