Industry Wire

Orange Business Services komt met wereldwijde lokatiediensten voor M2M SIM-kaarten

Orange Business Services’s nieuwe wereldwijde Machine to Machine (M2M) geolocatie-aanbod volgt bedrijfsmiddelen en apparatuur, waar dan ook ter wereld en onafhankelijk van de operator, real-time via cellulaire netwerken.

Bedrijven hebben de keuze uit een kant en klare versie, te bereiken via het Orange Business Services M2M webportaal, inclusief de SIM-kaart interface om locaties in kaart te brengen, of een API-optie die verder in de IT-omgeving geïntegreerd wordt.

De wereldwijde geolocatiedienst kan in minder dan een minuut de SIM-kaart op afstand uitlezen en de volgende zaken vaststellen:

§  In welk land de apparatuur zich bevindt en het netwerk of de operator waarmee het in verbinding staat;

§  de geografische lengte- en breedtegraad van de terminal;

§  de hardware-identiteit via IMEI (International Mobile Equipment Identity) van de SIM-kaart;

§  het niveau van het netwerksignaal.

Deze oplossing vraagt niet om softwareupdates of GPS hardwaretoevoegingen om geolocatie van de communicerende apparaten te laten werken. Doordat de oplossing door een cellulair netwerk gedekt wordt, biedt het systeem geavanceerde lokatiediensten voor zowel binnen als buiten.

100% Orange – Innovatie op het gebied van internationale locatie-GUI en -diensten

Deskundigen van het Orange Labs hebben een M2M SIM-kaart ontworpen die in verbinding kan worden gebracht met ieder type cellulair netwerk. Dit in combincatie met een innovatief platform om kaarten op afstand en geografische informatie op te vragen. Ook is het mogelijk om de exacte locatie op de kaart weer te geven.

Real-time feedback van veldoperatoren, beheer van apparatuur op afstand, preventief onderhoud, bewaking van bagage, beveiliging van bouwmachines, wagenparkbeheer, asset tracking en meer zijn een aantal concrete voorbeelden van zaken waar deze dienst goed voor is.

M2M-technologieën en breder genomen, Internet of Things, bieden met de nieuwe zakelijke processen en dienstontwikkeling nieuwe mogelijkheden voor bedrijven. Zij vormen de basis voor digitale transformatie. Orange Business Services zet zich in als wereldwijde operator èn integrator om bedrijven te ondersteunen met de nodige verbindingen en totaaloplossingen.

Over Orange Business Services

Orange Business Services, de tak van Orange gespecialiseerd in B2B-diensten, is een toonaangevende wereldwijde integrator van communicatieoplossingen voor multinationals. Met ‘s werelds grootste, naadloze netwerk voor spraak en data dekt Orange Business Services 220 landen en gebieden met lokale ondersteuning in meer dan 160 landen. Met een uitgebreid pakket van communicatiediensten zoals cloud computing, enterprise mobility, M2M, security, unified communications, videoconferencing en breedband levert Orange Business Services wereldwijd een best-in-class klantervaring.

Duizenden enterprise-klanten en 1,4 miljoen mobiele datagebruikers vertrouwen op het internationale platform van Orange Business Services voor hun communicatie en hun bedrijfsvoering. Orange Business Services sleepte tijdens het jaarlijkse World Communication Award Event 2013 vier awards met de hoogste accreditatie in de telecomindustrie in de wacht, namelijk Best Global Operator, Best Cloud Service, Best Enterprise Service en Best Small Business Service.. Orange Business Services werd zeven keer uitgeroepen tot Best Global Operator tijdens de World Communication Awards. Ga voor meer informatie naar www.orange-business.com of volg het bedrijf via LinkedIn, Twitter or Facebook.

Orange is één van ’s werelds toonaangevende telecommunicatieaanbieders met een omzet van 41 miljard euro in 2013 en op 30 juni 2014 wereldwijd 161.000 medewerkers. Orange is genoteerd aan de NYSE Euronext te Parijs (ORA) en aan de New York Stock Exchange (ORAN).

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht