Orange Business Services onthult Service Manage-Watch om toezicht te houden op de prestaties van IT-diensten van ondernemingen

Orange Business Services zet een stap vooruit in IT-prestatiemonitoring met de lancering van Service Manage-Watch, een wereldwijde monitoroplossing voor netwerk- en toepassingsdiensten voor zowel door Orange geleverde diensten als diensten van derden. Het is ontworpen ervoor te zorgen dat connectiviteit, beveiliging, applicaties, apparatuur en gebruikerservaring allemaal optimaal presteren om te voldoen aan de zakelijke behoeften van klanten.
Bedrijfsinformatiesystemen zijn afhankelijk van een groot aantal onderling verbonden diensten van verschillende leveranciers. Het meten van de prestaties van deze IT-diensten is van cruciaal belang om de dagelijkse activiteiten soepel te laten verlopen. Het monitoren en meten wordt echter steeds complexer naarmate de IT-diensten zich uitbreiden, wat kan resulteren in een gebrek aan globaal inzicht om de hoofdoorzaken van problemen of terugkerende storingen te identificeren, onvermogen om te anticiperen op incidenten, en slecht waarschuwingsbeheer. Traditionele monitoringtools hebben een silobenadering op basis van één tool per service, wat ontoereikend blijkt voor de gedistribueerde infrastructuur van vandaag.
Service Manage-Watch onderscheidt zich van andere producten op de markt door end-to-end, real-time zichtbaarheid te bieden via een enkel dashboard. Bovendien wordt de dienst ondersteund door een team van toegewijde experts bij Orange Business Services om de correlatieregels te verfijnen en nauw samen te werken met service-desk-agents voor geavanceerde probleemoplossing, die aangepast zijn aan de specifieke vereisten van de klant. Dit verbetert het wereldwijde toezicht op IT-prestaties. Metrische gegevens van monitoringtools worden verzameld in het Orange Data Lake en samengevoegd voor analyse met behulp van Artificial Intelligence (AI) om proactieve en voorspellende waarschuwingen te genereren.
Service Manage-Watch omvat het volledige IT-ecosysteem van de onderneming. Het werkt onafhankelijk van bestaande leveranciers en servicedesks en is gekoppeld aan monitoringtools die al zijn geïmplementeerd en IT-servicemanagementsoftware (ITSM) die de levering en levenscyclus van IT-diensten beheert. Het dekt het volledige Orange-portfolio en kan bovendien elke monitoringtool van de klant integreren. Bovendien kunnen de consultancy teams van Orange Business Services klanten verder ondersteunen in hun AIOps-traject.
“Service Manage-Watch voegt authentieke voorspellende AI-kracht toe aan het prestatie monitoring portfolio van Orange. De bewezen adviesmogelijkheden van Orange zullen bedrijven helpen ervoor te zorgen dat ze het beste halen uit de mogelijkheden van Service Manage-Watch. Deze lancering versterkt de positie van Orange als onafhankelijke aanbieder voor Cloud toegang en geeft het bedrijf een onderscheidende positie ten opzichte van hyperscalers,” zegt Gary Barton, Principal Analyst, Enterprise Technology en Services, GlobalData.
“Als telecom-onderneming en integrator leveren wij de interface en beheren wij de diensten, dus wij begrijpen hoe belangrijk prestaties kunnen zijn om een bedrijf van louter functionerend naar uitmuntend te brengen als het gaat om het ondersteunen van zakelijke initiatieven. Service Manage-Watch is een gamechanger voor ondernemingen die gericht zijn op optimale prestaties, het garanderen van de beschikbaarheid van applicaties en netwerken, terwijl de besluitvorming wordt verbeterd om de productiviteit en gebruikerstevredenheid te verhogen. Het is een belangrijke troef voor onze MSI-aanpak (Multi-sourcing Service Integration),” verklaart Daniel Bigagli, Vice President Enterprise Services bij Orange Business Services.
++++
Noot voor de redactie
Over Orange Business Services
Orange Business Services is een network based digitaal dienstverleningsbedrijf en de wereldwijde zakelijke divisie van de Orange Group. Het verbindt, beschermt en innoveert voor bedrijven over de hele wereld om duurzame bedrijfsgroei te ondersteunen. Door gebruik te maken van zijn connectiviteits- en systeemintegratie-expertise in de gehele digitale waardeketen, is Orange Business Services goed gepositioneerd om mondiale bedrijven te ondersteunen op gebieden zoals software gedefinieerde netwerken, multi-clouddiensten, data en AI, smart mobility services en cybersecurity. Het begeleidt bedrijven veilig end-to-end in elke fase van de data levenscyclus, van verzamelen, transporteren, opslaan en verwerken tot analyseren en delen.
Met bedrijven die floreren op innovatie, plaatst Orange Business Services zijn klanten in het hart van een open collaboratief ecosysteem. Dit omvat eveneens zijn 28.500 werknemers, de activa en expertise van de Orange Group, zijn technologie- en bedrijfspartners, en een pool van zorgvuldig geselecteerde startups. Meer dan 3.000 multinationals, maar ook twee miljoen professionals, bedrijven en lokale gemeenschappen in Frankrijk, stellen hun vertrouwen in Orange Business Services.
Meer informatie is te vinden op www.orange-business.com of volg ons via LinkedIn, Twitter en onze blogs.
Orange is een van ’s werelds grootste telecombedrijven, met een omzet van 42,5 miljard euro in 2021 en 271 miljoen klanten wereldwijd op 31 december 2021. Orange is genoteerd aan de Euronext Parijs (ORA) en aan de New York Stock Exchange (ORAN). In december 2019 presenteerde Orange zijn nieuwe strategische plan “Engage 2025”, geleid door verantwoordelijkheid op het gebied van milieu en maatschappelijke betrokkenheid. Terwijl het bedrijf versnelt in groeigebieden, zoals B-2-B-diensten en data en AI in het middelpunt van innovatie plaatst, zal de gehele Orange Group een aantrekkelijke en verantwoordelijke werkgever zijn.
Orange en alle andere Orange product- of dienstnamen die in dit materiaal voorkomen, zijn handelsmerken van Orange of Orange Brand Services Limited.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.