Industry Wire

Geplaatst door Watermelon

Nederlandse AI startup Watermelon lanceert compleet vernieuwde Livechat

UTRECHT – Nederlandse artificial intelligence (AI) startup Watermelon heeft zijn slimme dienst Livechat volledig vernieuwd. Daarmee is het in staat om het proces rond klantenservice en -binding verder te stroomlijnen. Met nieuwe functionaliteiten stelt Livechat bedrijven in staat om hun klanten gelukkig en geïnformeerd te houden, terwijl de werkdruk van klantenservice medewerkers verminderd wordt.

Watermelon biedt bedrijven een eenvoudige manier om Livechat met slimme chatbots te implementeren op hun website. De software-as-a-service oplossing vereist geen programmeerkennis. Bedrijven kunnen het dashboard gebruiken om zelf antwoorden toe te voegen, waarna de chatbot zelf kan reageren op vragen die klanten hem stellen. Dit stelt bedrijven in staat om de meest gestelde vragen direct te beantwoorden of de vaakst voorkomende problemen meteen op te lossen.

Chat met bot of mens

De kunstmatige intelligentie van Watermelon interpreteert de vragen van de klant en zorgt ervoor dat de chatbot het juiste antwoord geeft. In 85 procent van de gevallen kunnen kwesties worden opgelost door Watermelon’s chatbot, met tevreden klanten als resultaat. Als het nodig is, kan Watermelon’s Livechat de conversatie van de chatbot overzetten naar een klantenservice medewerker, waarna die de vraag verder kan behandelen.

Concurreren met Zapier, Zendesk, Intercom

“Onze Livechat maakte het al heel makkelijk om te profiteren van de voordelen van een slimme chatbot”, zegt Watermelon oprichter en CEO Alexander Wijninga. “Met de nieuwe functies die we hebben toegevoegd, geven we bedrijven nog meer controle over hoe zij hun eigen chatbot gebruiken. We bieden de mogelijkheid om volledig te integreren met populaire diensten zoals die van Intercom, Zapier en Zendesk. Nu we de functionaliteit van Livechat blijven uitbreiden, gebruiken bedrijven Watermelon als zelfstandig platform.”

De nieuwe versie van Livechat heeft enkele belangrijke verbeteringen:

  • Klanten kunnen nu op elk gewenst moment de hulp inroepen van een medewerker door op het bel icoon te klikken. Een klantenservice medewerker krijgt dan een melding en wordt toegevoegd aan de bestaande conversatie tussen de chatbot en de klant.
  • Livechat heeft een volledig nieuw uiterlijk. Niet alleen heeft het een frisse nieuwe look, het maakt ook beter gebruik van knoppen om klanten gedurende de conversaties te begeleiden. Bedrijven kunnen het Livechat icoon op hun site aanpassen in elke kleur die ze maar willen.

Intelligente chatbot voor iedereen

“We voegen constant nieuwe functies toe, maar verliezen nooit onze missie uit het oog. We willen intelligente chatbots beschikbaar maken voor iedereen. Zonder dat daar programmeerkennis voor nodig is en zonder de noodzaak om dure ontwikkelaars in te huren”, zegt Wijninga. “Onze SaaS-oplossing is eenvoudig te implementeren, beheren en onderhouden dankzij ons overzichtelijke dashboard. Met transparante maandelijkse kosten is het zeer betaalbaar vergeleken met op maat gemaakte chatbots.”

                                                                                                                                     

Over Watermelon

Watermelon is een Nederlandse startup gespecialiseerd in artificial intelligence, met als doel om online verkopen en klantenservice gemakkelijker te maken. Het zelf ontwikkelde chatbot platform is momenteel in gebruik bij meer dan 60 bedrijven. Onder deze bedrijven bevinden zich oliemaatschappij Total, uitzendbureau Randstad en rechtsbijstandverzekeraar DAS. De startup is gevestigd in Utrecht, waar het een jong en getalenteerd team van 25 mensen samengesteld heeft. De oprichters zijn Alexander Wijninga en Charl Haas. In 2016 wonnen zij de Sprout ’25 onder de 25′ verkiezing, de Nederlandse award voor veelbelovende, jonge ondernemers. De AI startup is onderdeel van Watermelon Ventures, dat in het begin van 2017 seed-funding ophaalde van €1,5 miljoen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht