Industry Wire

Geplaatst door Aruba

Overbelaste IT-teams in de retail eisen meer van hun netwerk door toenemend gebruik van technologische oplossingen

Amstelveen, 16 januari 2023 – Nieuwe voorspellingen van Aruba, onderdeel van Hewlett Packard Enterprise, gepresenteerd tijdens NRF 2023, tonen hoe retailers technologie zullen inzetten om operationele uitdagingen en de veranderende eisen van klanten in de komende 12 tot 18 maanden voor te zijn.

Door een onzekere macro-omgeving en een groeiend verlangen van consumenten naar een steeds persoonlijkere behandeling, zullen zij in 2023 steeds selectiever zijn met het uitgeven van geld. Retailers zullen flexibele, op maat gemaakte winkelervaringen moeten bieden om nieuwe bezoekers aan te trekken en zowel online als in de winkel klanten aan zich te binden. Het zal een zware last zijn voor IT-teams om het tempo van technologische veranderingen bij te benen en een naadloos verloop van IT-operaties te garanderen.

Aruba en Foresight Factory hebben vijf manieren gedefinieerd waarop de retailervaring in 2023 zal veranderen, om retailers te helpen de gevolgen hiervan vast te stellen voor hun IT-teams en netwerken. De bevindingen bieden een overtuigend argument voor een flexibeler en wendbaarder consumptiemodel. Denk bijvoorbeeld aan Network-as-as-Service (NaaS) om het netwerk en het IT-team te ontlasten, een grotere schaalbaarheid mogelijk te maken en een meer op bedrijfsresultaten gerichte netwerkoplossing te leveren.

  1. Retailers brengen immersive digitale ervaringen naar de winkel
    Terwijl retailers vechten om klanten opnieuw in de winkel te krijgen, zullen ze meer investeren in technologieën om de winkelervaring te verdiepen en te differentiëren. Verwacht dat AR en VR – waarmee het winkelende publiek nog voor de aankoop een beter idee kan krijgen van hoe producten in hun leven passen – volledig zullen worden ingebed in de user experience (UX) bij een retailer.
  2. Leveringsopties worden diverser
    De consument verwacht steeds meer bezorgopties op aanvraag, op basis van tijd en locatie. Retailers en supermarkten zullen bestellingen steeds vaker op hybride wijze afhandelen en naast traditionele leveringsmethoden ook andere opties bieden, zoals dark stores, bezorgingscentra, grab & go ‘pop-ups’ en flitskoeriers. Het gebruik van verbeterde geolocatiediensten en mobiele winkels zal retailers de kans bieden om het verkooppunt rechtstreeks naar de woning of de werkplek van de consument te brengen.
  3. In-store wordt slimmer voor meer plezier en efficiëntie
    Naarmate e-commerce steeds geavanceerdere concurrentie-opties biedt, zullen in-store ruimtes opnieuw worden gedefinieerd zodat ze zich niet alleen richten op verbeterde klanttevredenheid en personalisatie, maar ook op efficiëntere bedrijfsvoering. Fysieke winkels zullen meer ‘verbonden’ worden, waarbij innovaties zoals slimme paskamers en kassaloze uitgangen worden ingezet om klanten tevreden te stellen. Daarnaast bieden IoT-sensoren real-time inzicht om operationele besparingen en duurzaamheidsambities te ondersteunen.
  4. Intelligent voorraadbeheer zal bijdragen aan de loyaliteit van de consument
    In het huidige tijdperk van instant gratification verwachten consumenten dat retailers alles leveren wat ze willen hebben en wanneer ze dat willen hebben. Verwacht een toename van automatisering en voorspellende technologie om de voorraad nauwkeuriger bij te houden en in real-time aan de vraag van de consument te voldoen. Slimme robots in magazijnen en distributiecentra zullen de operaties daarnaast intelligenter maken, waardoor ‘made-to-order’ gemeengoed wordt. Het gevolg: minder verspilling en minder overtollige voorraad.
  5. Showrooming wordt streaming
    Livestreaming vanuit fysieke winkels zal steeds gebruikelijker worden naarmate merken de volgende stap willen maken in showrooming, waarmee klanten een kijkje achter de schermen krijgen. Zulke ervaringen zorgen ervoor dat retailers hun resterende fysieke ruimtes optimaal benutten.

“Of het nu gaat om immersive ervaringen, livestreaming of nieuwe leveringsmethoden, de technologievereisten voor retailers worden steeds complexer. Het succesvol adopteren van nieuwe en moderne technologie zal echter afhankelijk zijn van het hebben van de juiste infrastructuur om die ondersteunen,” zegt Gerri Hinkel, Director, Solutions and Vertical Marketing bij Aruba. “In het licht van constante verandering hebben retailers voorspelbaarheid en vertrouwen nodig in de flexibiliteit van hun netwerk om te kunnen voldoen aan de veranderende eisen van de consument. Hun IT-teams mogen niet gebukt gaan onder de voortdurende digitaliseringslast.”

“Om dit te bereiken, moeten retailers hun netwerk anders benaderen en kijken naar alternatieve consumptiemodellen, zoals NaaS. Zo kunnen ze ervoor zorgen dat ze niet alleen de flexibiliteit hebben om zich aan te passen als de eisen veranderen, maar dat ze ook zijn verzekerd van een goed presterend, veilig, betrouwbaar en geautomatiseerd netwerk waarmee ze nieuwe klantgerichte en smart store-initiatieven kunnen faciliteren.”


Over Aruba, onderdeel van Hewlett Packard Enterprise
Aruba, onderdeel van Hewlett Packard Enterprise, is de wereldwijde leider in veilige, slimme edge-to-cloud netwerkoplossingen die AI gebruiken om het netwerk te automatiseren, terwijl ze gegevens gebruiken om krachtige bedrijfsresultaten te behalen. Met Aruba ESP (Edge Services Platform) en As-a-Service-opties, kiest Aruba voor een cloud-native aanpak om klanten te helpen aan hun eisen op het gebied van connectiviteit, veiligheid en financiële eisen te voldoen. Over de hele campus, in elke sector, elk datacenter en elke remote-werkomgeving, waarbij alle aspecten van bedrade, draadloze LAN, en wide area networking (WAN) aan bod komen.

Ga voor meer informatie naar www.arubanetworks.com en volg ons voor realtime updates op Twitter, Facebook en LinkedIn voor de laatste technische discussies over mobiliteit en producten van Aruba kunt u terecht op Airheads Community via  community.arubanetworks.com.


Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht