Palle Dirks en Richard van Nijkerk naar Icemedia

Icemedia breidt haar creatieve en strategische team uit met Palle Dirks en Richard van Nijkerk, twee zwaargewichten uit de reclamewereld. Sven Rusticus, Managing Director van Icemedia legt uit waarom: “Aangezien digital marketing steeds vaker het startpunt is van merkcommunicatie, dienen digitale bureaus te kunnen voldoen aan de vraag naar hoogwaardige creatie en strategie. Met Palle Dirks en Richard van Nijkerk hebben we deze kennis nu in huis en daar ben ik bijzonder trots op.”
Palle Dirks
Na zijn rechtenstudie ging Palle aan de slag als chemicaliën-handelaar. Zo kwam hij in 1996 in contact met het internet. Samen met een collega ontwikkelde hij een online handelsplatform voor plastics en chemicaliën. Dit platform werd in 1998 verkocht aan McGraw Hill. Na dit eerste succes besloot Palle zich toe te gaan leggen op de online wereld. Hij begon in 1999 samen met zijn broer de World Soccer Exchange, een voetbalspel in zeven talen gebaseerd op een echte aandelenbeurs. Binnen zes maanden speelden er 650.000 spelers mee en kwam het onder de aandacht van grote internetbedrijven. WSX.com werd in september 1999 verkocht aan Fortunecity/Time Warner. Palle en zijn broer kwamen in het management team.
Hierna besloot Palle te gaan werken in de creatieve sector. Na jaren werkzaam te zijn geweest als Creatief en Digital Director bij LaComunidad, ACA, New Message, These Days Y&R en Blast Radius is hij sinds 1 mei Creatief Directeur bij Icemedia.
Palle werkte in het verleden onder andere voor Vodafone, Microsoft, Ford, Sony, KPN, Koninklijke Marine, Delta Lloyd, Menzis, Michelin, Bayer en Binck bank.
Richard van Nijkerk
Na zijn studies Commerciële Economie en Bedrijfskunde, werkte Richard zes jaar in verschillende marketing functies bij KPN, KLM en Nissan. In 1994 startte Richard het reclamebureau Shortline, welke hij acht jaar later verkocht. Daarna werkte Richard bij Roorda als client services director.
Na Roorda werkte Richard bij XXS en Publicis, waarna hij Managing Partner en CSD van Nobla werd. Na een jaar freelancen en inzet voor de organisatie van de edities 2014 en 2015 van de Alpe d’HuZes, is Richard nu begonnen als Strategic Client Director bij Icemedia. Richard werkte in het verleden onder andere voor opdrachtgevers als: InShared, Hornbach, Intratuin, Aldi, Expert, Batavia Stad, Renault Nederland, Proctor & Gamble, Hewlett Packard, Friesland Bank, Fortis Retail Banking, BDO Accountants, Care Nederland, FSC, Ministerie van Verkeer en Waterstaat (BOB, Goochem, Verkeersregels), Ministerie van VWS en PanEuropees voor Mita Europe.
Over Icemedia
Icemedia is een digital creative agency. Icemedia creëert brandactivation programma’s, waarbij waarde, relevantie, langdurige klantrelaties en merkconversaties centraal staan. Icemedia werkt o.a. voor KLM, ING, Gamma, WNF, DFDS en Stichting Vluchteling. In 2015 werd Icemedia als nummer één digital agency in de Emerce top 100 in Nederland onderscheiden.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.