Industry Wire

PaperFlies lanceert inspiratiefunctie voor zwevende reiziger

Vanaf vandaag is de nieuwe inspiratiefunctie van PaperFlies beschikbaar. Hiermee richt de vliegticketstartup zich op de zwevende reizigers, die geen specifieke bestemming in gedachten hebben.

Op reis willen maar geen idee hebben waarnaartoe is een veelgehoord probleem onder reizigers. 61% gebruikt het internet als de belangrijkste bron van inspiratie.[1] Welke stad kies je voor een stedentrip, wat is het beste land voor een Safari? Sinds vandaag wordt deze keuze een stuk eenvoudiger. De nieuwe inspiratiefunctie van PaperFlies vergelijkt op basis van de gewenste reisperiode de vliegticketprijzen per reisthema. Op basis van het reisthema, bijvoorbeeld een ‘stedentrip’, wordt er een persoonlijke reispagina gegenereerd.

Deze pagina bestaat uit minimaal 10 bestemmingen met de daarbij behorende prijzen. Zo dacht je misschien eerst aan een weekend weg naar Rome, maar door de makkelijke vergelijkingsmogelijkheid, valt de keuze toch op Valencia. Zo kan de reiziger zich laten inspireren door een nog onbekende bestemming of kiest deze op basis van de voordeligste prijs de volgende reis uit. Van inspiratie tot de daadwerkelijke keuze in één functionaliteit.

“Ik was op zoek naar een avontuurlijke vakantie, het duurde een week voordat ik 6 mogelijke bestemmingen had gevonden. Dan begint de zoektocht pas naar de voordeligste prijs. Het was duidelijk dat dit proces moest worden verbeterd.” aldus Jens Steenhuis (mede-oprichter)

“We merken dat veel mensen graag op een stedentrip gaan. De meesten hebben wel specifieke data maar nooit een specifieke bestemming. Ze hebben altijd meerdere bestemmingen in hun hoofd en laten uiteindelijk de prijs bepalen. Onze nieuwe inspiratietool helpt precies deze reizigers.” -Bob Stolk (mede-oprichter)

Naast de keuze uit 12 reiscategoriën is het ook mogelijk om een eigen thema samen te stellen. Zo kan de gebruiker in één handeling meerdere bestemmingen naar keuze vergelijken. PaperFlies is daarmee de eerste vliegticketvergelijker waarbij je als reiziger niet beperkt wordt tot het invullen van één bestemming.

Over PaperFlies

PaperFlies.com is twee jaar geleden ontstaan uit een frustratie van de onoverzichtelijke vliegticketmarkt. Twee jonge ondernemers (Jens Steenhuis en Bob Stolk) zien het als hun missie om het overzicht weer terug te geven aan de consument. Veel reizigers maakten al gebruik van het zoekalgoritme, dat dagelijks de beste deals selecteert. De inspiratiefunctie is de eerste stap om de aanbiedingen persoonlijk te maken.


[1] https://www.thinkwithgoogle.com/research-studies/2013-traveler.html

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht