Geplaatst door Eurofiber

Patiënten Sophia Kinderziekenhuis beleven Feyenoord dag maximaal mee vanuit het ziekenhuis

Utrecht, 8 september 2016 – Alle kinderen van het Erasmus MC-Sophia Kinderziekenhuis in Rotterdam kunnen op 11 september a.s. de traditionele Feyenoord dag maximaal mee beleven, ook de kinderen die zelf niet naar het voetbalstadion kunnen. Daarvoor stelt Eurofiber tijdelijk een snelle glasvezelverbinding beschikbaar. De glasvezel verbindt het kinderziekenhuis rechtstreeks met het stadion, zodat er direct vanuit het ziekenhuis contact is met het evenement in het Feyenoord Stadion. De verbinding maakt het mogelijk om de tv-opnames van Sophia TV & Evenementen live uit te zenden in het ziekenhuis, via tv’s op de kamers en in een studio in de centrale hal. Vanuit deze studio kunnen de kinderen ook live vragen stellen aan spelers van Feyenoord, alsof ze zelf in het stadion zijn.

“Het is fantastisch dat al onze patiënten de Feyenoord dag echt live kunnen meemaken via de Eurofiber-glasvezelverbinding. De kinderen leven er altijd zo van op, al die stralende koppies! Doordat de verbinding zo snel is, kunnen we veel efficiënter dan in eerdere jaren en zonder vertraging beelden uitzenden. We zijn ontzettend blij dat Eurofiber ons zo ondersteunt”, zegt Annelies Blom, coördinator van Sophia TV & Evenementen.

De glasvezel van Eurofiber verbindt het Sophia Kinderziekenhuis met het Feyenoord Stadion via vier video- en audio lijnen, die tweerichtingsverkeer mogelijk maken. Axon, een partner van Sophia Kinderziekenhuis, verzorgt hierover kosteloos zijn diensten met video over IP hardware. Alle camera’s in het stadion zijn direct via de verbindingen aangesloten op het regiecentrum van Sophia TV & Evenementen in het ziekenhuis. Door de hoge bandbreedte hoeven de videobeelden niet eerst te worden geselecteerd en gemonteerd in een aparte regiewagen, zoals in het verleden. Ze kunnen een-op-een naar het regiecentrum, dat zorgt voor een betere live-ervaring en scheelt mensen en middelen.

Het is al sinds 2003 dat het Sophia Kinderziekenhuis samen met voetbalclub Feyenoord de Feyenoord dag organiseert. Het evenement wordt volledig door vrijwilligers gedragen. Dit jaar gaan 1.000 patiënten naar het stadion om daar samen de wedstrijd Feyenoord tegen ADO Den Haag mee te maken. Dit gebeurt onder begeleiding van een groep medische staf. Voor kinderen in rolstoelen zijn VIP-boxen geregeld. 11 kinderen mogen mee met veld op met de spelers, acht mogen de vlag dragen en er is een wedstrijdmascotte. Niet alleen de kinderen zijn super enthousiast over de dag, ook de spelers kijken er ieder jaar naar uit.

Over Erasmus MC
Erasmus MC is het grootste Universitair Medisch Centrum van Nederland. Het zet zich in voor een gezonde bevolking. Bijna 13.000 medewerkers spannen zich dagelijks in voor excellente zorg door internationaal baanbrekend onderzoek en onderwijs. Zij vergroten de kennis over ziekte en gezondheid en verbinden de nieuwste wetenschappelijke inzichten met praktisch én preventief handelen, zodat patiënten hier optimaal van profiteren en gezonde mensen gezond kunnen blijven. Zichtbaar beter zijn en voorop blijven lopen op het gebied van complexe, innovatieve en acute zorg door samenwerking met anderen, zijn belangrijke ambities van het Erasmus MC.

Over Eurofiber
Eurofiber Nederland is leverancier van hoogwaardige digitale infrastructuur. Met zijn eigen glasvezelnetwerk en zijn veilige datacenter biedt Eurofiber bedrijven, overheden en non-profitorganisaties een toekomstvaste en open infrastructuur. Ze hebben de vrijheid om zelf de diensten, toepassingen en aanbieders te kiezen die ze nodig hebben. De infrastructuur van Eurofiber legt de basis voor een slimmere en efficiëntere inzet van middelen, door een permanente uitwisseling en ongelimiteerde beschikbaarheid van data. Zo maakt Eurofiber de weg vrij naar een Smart Society.

Sinds de oprichting in 2000, breidt Eurofiber zijn infrastructuur continu uit. Het glasvezelnetwerk van het bedrijf biedt landelijke dekking in Nederland en België en strekt zich uit tot in Duitsland. Voor meer informatie: www.eurofiber.nl