Geplaatst door Pegasystems

Pega GenAI Coach analyseert workflows en adviseert over de meest efficiënte werkwijze

Pegasystems introduceert Pega GenAI Coach, een generatieve AI-gestuurde coach(functie) voor Pega-oplossingen die gebruikers proactief adviseert over uit te voeren taken binnen een specifiek proces. De nieuwe tool analyseert werkzaamheden en relevante gegevens binnen de context op basis van de beste praktijkcases van de organisatie op het gebied van sales, service en operationele processen.

De meeste generatieve AI-oplossingen staan los van de onderliggende workflows. Hierdoor moeten gebruikers zelf de juiste prompts bedenken om antwoorden te krijgen. Pega GenAI Coach integreert juist rechtstreeks in workflows en fungeert als een actieve ‘coach’ binnen Pega-oplossingen. Het analyseert continu de werkzaamheden en geeft gebruikers duidelijke adviezen over waar in de workflow het mogelijk mis kan gaan en hoe je dit kunt voorkomen. Bovendien kunnen managers Coach gebruiken om inzicht te krijgen in de werkzaamheden en prestaties van hun team.

Pega GenAI Coach is makkelijk te configureren en af te stemmen op specifieke organisatiedoelen en behoeften van medewerkers, zoals:

* Optimaliseren van sales-prestaties: Coach analyseert bestaande salesmogelijkheden, leads, contactmomenten en interactie binnen Pega Sales AutomationTM en doet suggesties hoe medewerkers het sluiten van een deal kunnen versnellen. Salesmanagers kunnen in Coach branchekennis en eigen praktijkcases invoeren. Coach analyseert al die informatie en gebruikt dit voor specifieke adviezen die de saleservaring bij klanten en prospects verbetert.

* Verbeteren van backoffice-operaties: Met gepersonaliseerde instructies begeleidt Coach backoffice-casemedewerkers om complexe taken soepel af te handelen. Het houdt hierbij rekening met praktische informatie, wettelijke vereisten en case-gerelateerde gegevens.

* Sneller afhandelen van gezondheidsclaims: Coach helpt bij het snel analyseren en samenvatten van de claim, de wensen en behoeften en de klanthistorie. Casemedewerkers kunnen hierdoor vragen veel sneller beantwoorden en bovendien advies geven over het beste plan van aanpak als vervolgstappen nodig zijn.

“Volgens Kerim Akgonul, chief product officer van Pega, raken medewerkers soms overweldigd door de enorme hoeveelheid bedrijfsgegevens, systemen en beleidsregels waarmee ze te maken krijgen. Dit kan ervoor zorgen dat ze niet snel de informatie en inzichten vinden die ze nodig hebben. Daarom introduceert Pega GenAI Coach, dat gebruikmaakt van generatieve AI om medewerkers op een toegankelijke, hoogwaardige manier te begeleiden, vergelijkbaar met de begeleiding van een ervaren senior manager. Zo kunnen medewerkers hun werk beter en sneller doen dan ooit tevoren.”