Industry Wire

Geplaatst door Infor

Pernod Ricard verbetert vraagvoorspelling met behulp van Infor Demand Planning

Barneveld, 6 oktober 2016 — Infor, leverancier van branchespecifieke bedrijfsapplicaties die geschikt zijn voor de cloud, kondigt aan dat Pernod Ricard, eigenaar van merken zoals Absolut, Campo Viejo, Malibu, Jameson en Chivas Regal, de nauwkeurigheid van zijn vraagvoorspelling aanzienlijk heeft verbeterd door gebruik te maken van Infor Demand Planning. In combinatie met de expertise van het supply chain team van Pernod Ricard, helpt de flexibiliteit van de applicatie Pernod Ricard UK om de nauwkeurigheid van zijn vraagvoorspelling stelselmatig te verbeteren en een optimaal voorraadniveau te realiseren.

Infor Demand Planning gebruikt gegevens die rechtstreeks afkomstig zijn van sales- en accountmanagers en helpt Pernod Ricard om de levering van zijn producten beter af te stemmen op de vraag van klanten. Daarnaast helpt de oplossing de leverancier van wijnen en gedestilleerde dranken bij de ontwikkeling van consistente processen.

Op dit moment wordt Infor Demand Planning ingezet bij Pernod Ricard UK en Pernod Ricard Travel Retail EMEA, de affiliate die landen in het Midden-Oosten en Noord-Afrika, Nederland en België omspant. Spanje zal binnenkort live gaan, gevolgd door Zuid-Afrika eind 2016. Andere affiliates volgen daarna.

“Oorspronkelijk zagen we Infor Demand Planning als een manier om onze bestaande processen te optimaliseren,” aldus Ben Gibson, Operations Director, Pernod Ricard UK en TREMEA.  “Onze legacy processen waren vanwege meerdere datasets niet geautomatiseerd. Met zo veel verschillende merken en verschillende levertijden, moesten we voor een consistente back-end gaan, die dynamische vraagcijfers van onze commerciële teams biedt. Bovendien moest de applicatie flexibel genoeg zijn om de gegevens aan te passen en te koppelen met onze ERP-systemen. Infor Demand Planning stelt ons in staat om dat te doen en we rollen het nu uit in de rest van de EMEA-regio.”

“Bedrijven, zoals Pernod Ricard, moeten aan de vraag van klanten voldoen en de distributie verzorgen voor verschillende merken en in verschillende landen,” aldus Paul Carreiro, Executive Vice President, Managing Director, EMEA, Infor. “Deze complexiteit moet overwonnen worden om ervoor te zorgen dat klanten de producten op het juiste moment en op de juiste plek ontvangen op een kostengunstige en winstgevende manier. Dat start met betere en accuratere prognoses. Dit project toont de voordelen die bedrijven kunnen realiseren met demand planning, namelijk het verminderen van de inventaris en het verbeteren van de klantenservice.”

Over Infor
Infor bouwt mooie zakelijke applicaties met de nieuwste functionaliteiten, die voor bepaalde branches als een clouddienst worden aangeboden. Het bedrijf telt 14.000 medewerkers en heeft klanten in meer dan 200 landen. Voor diverse branches, waaronder de gezondheidszorg, de productie- en mode-industrie, groothandel, hospitality, retail en de publieke sector, automatiseert Infor kritische processen. In de software van Infor is branchespecifieke kennis ingebouwd, wat de noodzaak van dure maatwerkaanpassingen overbodig maakt. Het hoofdkantoor van Infor staat in New York City. Dit is ook de thuisbasis van Infor’s interne ontwerpbureau Hook & Loop, een van de grootste creatieve bureaus in Manhattan. Zij richten zich op een gebruikerservaring die plezierig en boeiend is. Infor zet zijn applicaties voornamelijk in op de Amazon Web Services cloud en opensourceplatformen. Kijk voor meer informatie op: http://nl.infor.com.

Infor klanten zijn onder andere:
18 van de top 20 lucht- en ruimtevaartbedrijven
8 van de top 10 hightechbedrijven
10 van de top 10 farmaceutische bedrijven
22 van de 25 grootste Amerikaanse gezondheidsorganisaties
20 van de 20 grootste Amerikaanse steden
20 van de top 20 toeleveranciers van de automobielindustrie
19 van de top 20 industriële distributeurs
18 van de top 20 wereldwijde retailers
4 van de top 5 brouwerijen
19 van de top 20 wereldwijde banken
10 van de 10 grootste hotelmerken
6 van de top 10 wereldwijde luxe merken

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht