Geplaatst door Perplex

Perplex wint opnieuw op Umbraco CodeGarden ‘18

Op het jaarlijkse internationale Umbraco congres CodeGarden is Perplex een grote prijswinnaar. Dit jaar zijn er op het festival in Odense in Denemarken maar liefst 2 MVP’s binnen Perplex benoemd. Daarbij is Perplex één keer genomineerd en mocht ze twee awards in ontvangst nemen. Codegarden is hét internationale festival voor de community van het open source .NET content managment systeem (CMS) Umbraco.

Waardering actieve bijdrage
Perplex’er Jeffrey Schoemaker kreeg vorig jaar al de titel Umbraco MVP (Most Valuable Person), hij mag de titel een jaar blijven dragen. Dit jaar krijgt ook Daniël Knippers deze eervolle titel. Ongeveer vijftien leden uit de community van 220.022 actieve deelnemers worden elk jaar MVP. De waardering voor de inzet van Perplex, in de vorm van onder andere de genomineerde security package en een actieve bijdrage om Umbraco nóg verder te verbeteren, wordt hierbij dubbel uitgesproken.

Umbraco nog veiliger maken
De Security-package van Perplex was één van de 3 genomineerde voor de Best Package Award. Het is een uitbreiding binnen Umbraco, die gebruikers in staat stelt om inlog- en accountacties in te zien. Dit draagt bij aan de veiligheid van Umbraco en de package maakt het gemakkelijker om aan de nieuwe privacywet (AVG) te voldoen.

Omdat Jeffrey Schoemaker inmiddels veel kennis heeft opgedaan over security in combinatie met Umbraco, is hij gevraagd om donderdag op CodeGarden over dit onderwerp te spreken. Websecurity zal centraal staan en hij zal antwoord geven op vragen als: “Hoe overleven we beveiligingsaudits van klanten en externe partijen?”, “Hoe veilig is Umbraco?” en “Hoe kunnen we die beveiliging verbeteren?”.

2 Awards voor Perplex’ projecten
Perplex ontvangt een nominatie én een award voor de zogenaamde Midlayer van Mercedes-Benz. Met Umbraco heeft Perplex ervoor gezorgd dat er een koppeling tussen de verschillende databases van Mercedes-Benz is. Waar eerder slechts enkele mogelijkheden voor de websitebezoeker beschikbaar waren, kan een auto dankzij de Midlayer volledig zelf worden samengesteld, waarbij de gekozen features ook direct visueel getoond worden.

Een tweede award kreeg Perplex voor een uitgebreid dashboard van Dirkzwager. Het dashboard geeft redacteuren de mogelijkheid om inzicht te krijgen in eigen statistieken. Het systeem registreert wanneer vooraf ingestelde conversies worden behaald. Dit wordt vertaald naar een conversieratio, zodat de advocaten worden gestimuleerd om betere artikelen te schrijven.
De techniek helpt de wensen van de marketeers te verwezenlijken, waardoor er uiteindelijk een vollediger product ontstaat dat aan de wensen van de klant voldoet.

Umbraco bedankt!
Dagelijks dragen we bij aan Umbraco, en we zijn ontzettend trots en blij met de waardering die we daarvoor krijgen. Met alle nieuwe informatie en inspiratie die we deze week hebben meegenomen uit Odense kunnen we Umbraco nog verder verbeteren. Zoals de Denen zeggen: igin indtil næste år! Oftewel: wederom tot volgend jaar!