Industry Wire

Geplaatst door Immovator

Televisiemakers en gamedevelopers presenteren best practices op Cross Media Café Games & Media

Op dinsdag 27 oktober organiseren iMMovator en Growing Games een Cross Media Café dat in het teken staat van Games en Media. Hoe versterken games televisieprogramma’s, en vice versa? Hoe kun je TV en Gaming samen inzetten in een concept waarbij je de gebruiker écht activeert en betrekt? Tijdens dit café in studio 4 op het Media Park presenteren televisiemakers en game developers hun best practices.

Naast presentaties van innovatieve cases waar media en games op succesvolle manier gecombineerd worden, komen de belangrijkste resultaten uit de Games Monitor 2015 aan bod. Dit onderzoek geeft inzicht in de Nederlandse game sector, door de ontwikkeling van het aantal bedrijven, banen en omzetcijfers te vergelijken. Matthijs Dierckx, uitgever van Control Magazine presenteert de resultaten, Ton van Mil, directeur van iMMovator, geeft een korte reactie.

De volgende ondernemers presenteren hun best practices:

  • Jeroen Elfferich, CEO en co-founder van Ex Machina, een Nederlands bedrijf met internationale second screen en game projecten voor de grootste TV producenten. Elfferich’s grootste droom is een interactieve ervaring voor 1 miljard mensen.
  • Arthur van der Linden van Sprankhuizen, Managing Director van MAD multimedia, gaat in op hun cross mediale games. Zo ontwikkelde MAD een concept waarbij een TV serie, een boek, YouTube en een Game met elkaar interacteren. Daarnaast ontwikkeld MAD al jaren de populaire games voor VRT-Ketnet, die nauw verweven zijn met de programma’s.
  • Jan Willem Huisman, oprichter IJsfontein, gespecialiseerd het ontwerpen en ontwikkelen van spelend leren via digitale media. Denk aan een serious game of gamification traject voor de training van personeel, interactieve belevenissen voor musea of een crossplatform digitale methode voor het basisonderwijs. Voorbeelden zijn Onderhuids, NL van Boven en 13 in de Oorlog.
  • Simon Usiskin, co-founder/CCO IQU.com, gaat in op de rol van IP rechten in de entertainment industrie, en hoe die aan de basis liggen van succesvolle games.
  • Marc Veuger, oprichter/eigenaar van Angry Bytes (o.a. het platform See2gather) en Joost Negenman, senior beleidsadviseur DDU (Distributie en Uitzending) van de NPO, over de bijzondere case Nationale IQ Test.
  • Jeroen de Cloe, oprichter Sticky Studios, dat games ontwikkeld voor internationale blockbusters zoals Interstellar, Godzilla en The Hobbit. Sticky Studios bouwt voor deze media properties een relatie op met het publiek, om zo het verhaal voor en na de film te versterken
  • Michiel Sala, CEO van Little Chicken, maker van entertainment en serious games zoals de ING Chaingame, KLM Jets en Raveleijn. Die laatste game maakte onderdeel uit van een crossmedia-concept ter promotie van de Raveleijn liveshow in de Efteling, met naast game en attractie ook een televisie serie en een boek
  • Sander van der Vegte, Lead Game Monk bij MediaMonks over de games die zij ontwikkelden voor de Google Chromecast

De serie presentaties wordt ingeleid door Mir Wermuth, projectleider van Growing Games. Vervolgens geeft Prof. Dr. Ben Schouten, Playful Interaction aan de faculteit Industrial Design (Eindhoven) en Lector Play and Civic Media aan de Hogeschool van Amsterdam, een inleiding op de manier waarop games en media krachtig gecombineerd kunnen worden.

Het Cross Media Café begint om 14.00 uur en sluit om 17.40 uur af met een netwerkborrel. Het café vindt plaats in studio 4 op het Media Park. Meer informatie en (gratis) inschrijving via de iMMovator website.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht