Geplaatst door Werken bij Merken

Personal Branding steeds belangrijker voor hoger opgeleiden

Personal Branding speelt een grote rol voor hoger opgeleiden op de arbeidsmarkt. Dit geldt voor starters die zich zo goed mogelijk willen presenteren op de arbeidsmarkt, maar zeker ook voor de groep professionals met werkervaring. Dit blijkt onder andere uit het feit dat 52% van de hoger opgeleiden op werkenbijmerken.nl meer dan een jaar werkervaring heeft.

Jezelf identificeren en presenteren als ware je zelf een ‘merk’ dat is de essentie van Personal Branding. Wie ben ik, wat maakt mij uniek, wat zijn mijn drijfveren en mijn sterke eigenschappen en hoe en langs welke weg presenteer ik deze rondom mijn eigen ‘merk ik’.

Uit gesprekken en workshops rondom het thema Personal Branding op onder andere de Nationale Carrièrebeurs en het CareerEvent blijkt een duidelijk verschil in betekenis van het thema Personal Branding voor Starters en Professionals.

De groep Studenten & Starters zien het als vanzelfsprekend dat zij zich online presenteren en zijn gewend aan profielen op de diverse social media, zoals Hyves, Twitter en Facebook. Zodra de arbeidsmarkt aan de horizon gloort wordt het bewustzijn al snel groter over hoe zij de online profielen ook kunnen gebruiken als eigen ‘zendstation’. Dit is het moment waarop met name de starter zich actief bezig gaat houden met zijn of haar ‘Personal Brand’.

Professionals hebben het voordeel dat zij al enige werkervaring hebben en kijken daardoor ook anders tegen Personal Branding aan. Zij zijn, door de praktijk gevormd, zich meer bewust van de eigen drijfveren en sterke persoonlijke eigenschappen. Dit heeft als voordeel dat deze groep directer en specifieker in staat is om zijn personal brand uit te dragen. Kortom de starter redeneert meer vanuit ‘wie ben ik?’ en de professional vanuit ‘dit ben ik!’

Welke werkgever past bij mij?
Op www.werkenbijmerken.nl brengen hoger opgeleiden het eigen personal brand op de arbeidsmarkt in kaart met behulp van de Hey Profiler. Aan de hand van de Hey Profiler-scan wordt er op www.werkenbijmerken.nl een blauwdruk gemaakt van de bedrijfscultuur en de werkgeverstypering die het beste bij je past. Zo krijg je direct inzicht bij welk van de acht werkgeverstyperingen je past: is dat bijvoorbeeld een Avontuurlijke werkgever of pas je meer bij een Leidende werkgever. Alle werkgeverstyperingen worden door 10 unieke kernwaarden gekarakteriseerd die direct zijn terug te voeren op je persoonlijke voorkeuren.
CV Plus
Het CV Plus van werkenbijmerken.nl levert een directe bijdrage bij het inventariseren en uitdragen van je Personal Brand. Naast de traditionele CV-gegevens geef je antwoord op open vragen als:

Dit ben ik:
1. mijn karaktereigenschappen
2. mijn ‘merk’waarden
3. ik word gelukkig van
4. over twee jaar wil ik
5. wat mij boeit
6. in mijn vrije tijd
7. ik wil nog graag
8. mijn lidmaatschappen
9. mijn vakbladen
10. mijn nevenactiviteiten

Personal Branding is van belang voor alle hoger opgeleiden die zijn professionele kansen serieus wil vergroten. www.werkenbijmerken.nl heeft de afgelopen maanden duizenden aanmeldingen gekregen op de gratis Personal Branding dienst ‘Hey Profiler’ van Werken bij Merken.

Over www.werkenbijmerken.nl
Werkenbijmerken.nl verbindt werkgevers en hoger opgeleiden (student, starter en professional) online met elkaar aan de hand van gedeelde waarden en drijfveren. Werkgevers presenteren zich op werkenbijmerken.nl en laten zien hoe zij zich karakteriseren op basis van de Employer Brand Scan® op cultuur en werkgeverstypering. Werkzoekenden krijgen de beschikking over een online Hey Profiler-account waarin zij zien met welke werkgevers, bedrijfscultuur en werkgeverstyperingen zij matchen.

Maak je als werkzoekende een account aan op werkenbijmerken.nl dan zie je direct met welke werkgever je bent gematcht en welke werkgeverstypering het beste bij jou past. Het bijzondere is verder dat je profiel direct wordt toegevoegd aan de online Talentpool van de werkgever waarmee je bent gematcht. Deze kan je direct benaderen bij interesse, gratis en zonder verdere tussenkomst van derden.

——————————————————————
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Bjorn Veenstra
Oprichter van Werken bij Merken