Industry Wire

Geplaatst door Screen6

Platform161 kiest Screen6 als wereldwijd strategisch partner voor cross­device herkenning

Platform161, de voorloper in Europa op gebied van op maat ontworpen digitale advertentie technologie heeft vandaag een wereldwijde samenwerking met Screen6 bekend gemaakt. Met deze integratie maakt Platform161 haar klanten nog slagvaardiger door ze van echte inzichten te voorzien over hun daadwerkelijke bereik. Cross device frequency capping, cross device retargeting en cross device conversion tracking zijn nu geïntegreerd in het platform. Deze integratie is zowel uniek als innovatief: de twee Amsterdamse tech-partijen werken samen om cross device technologie aan te kunnen bieden aan klanten op wereldwijde schaal.

“Om te kunnen inspelen op de toenemende behoefte aan cross-device herkenning zijn we over de hele wereld op zoek gegaan naar een passende partner die ons kan helpen op strategisch niveau”, legt Marco Kloots, CEO en oprichter van Platform161, uit. “Screen6 is de enige cross-device oplossing die hun product kan aanpassen op lokale privacy wet- en regelgeving. Daarom zijn zij voor onze klanten de beste oplossing”.

“We zijn altijd op zoek naar de meest innovatieve oplossingen om ons platform te versterken. Daarbij houden we altijd rekening met lokale dynamiek, zoals data- en gebruiker privacy” licht Themer Abourayan, Product Director DSP bij Platform161, toe. “We hebben het gerenommeerde juridisch kantoor Kennedy van der Laan gevraagd om een audit te verzorgen rondom de Screen6 oplossing. En we kunnen met zekerheid zeggen dat Screen6 hier met vlag en wimpel door heen kwam.”

Nicole Wolters Ruckert, advocaat bij Kennedy van der Laan, voegt hier aan toe: “Internet wet- en regelgeving is een van onze voornaamste expertises, dus we hebben Platform161 en Screen6 met plezier geholpen bij deze integratie.”

Tenslotte draagt de Screen6 oplossing bij aan versterking van Platform161’s positie in de markt als betrouwbare aanbieder van op maat ontwikkelde digitale advertentie technologie. “De buitengewoon bewezen accuratesse – meer dan 80% wat betreft het identificeren van device patronen – en de onafhankelijkheid van third party data betekent dat Platform161 cross-device oplossingen kan aanbieden met een sterke partner aan haar zijde”, aldus David de Jong, CEO en medeoprichter van Screen6. “Ook gebruikt Screen6 geen PII (Personal Identifiable Information) bij hun cross device matching. Met andere woorden, met deze integratie begeeft Platform161 zich niet op het controversiële terrein van device fingerprinting.”

Screen6 is opgericht door David de Jong en Ruben Gersons en is gevestigd in Amsterdam. Ze zijn momenteel wereldleider op gebied van cross-device identity management. Het bedrijf is in 2013 opgericht en verleent inmiddels haar diensten aan meer dan 30 top ad tech vendors door hen te helpen bij de missende schakel in hun data: Welke devices behoren toe aan dezelfde persoon. Screen6 heeft een toegewijd team van data experts en programmeurs die letterlijk door honderden miljoenen data points gaan en er steeds de juiste matches in weten te vinden.

Platform161 is het digitale advertentie platform dat adverteerders de flexibiliteit biedt om maximaal te profiteren van de mogelijkheden rondom programmatic buying. Platform161 maakt het voor adverteerders mogelijk om los te breken van gestandaardiseerde vormen van programmatic advertising door een platform aan te bieden dat zich aan elke wens kan aanpassen. Hierdoor kunnen adverteerders inspelen op de continue veranderende en dynamische digitale markt. Bij Platform161 richt het betrokken team zich exclusief op het bieden van de meest complete en effectieve oplossing voor elke individuele klant.

Voor meer informatie over Platform161: www.platform161.com
Voor meer informatie over Screen6: www.s6.io

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht