Industry Wire

Geplaatst door LiveRamp

Platform161 (onderdeel van Verve Group) zet zich in voor privacy-first adverteren met LiveRamp

Amsterdam – Platform161, onderdeel van Verve Group, kondigt de integratie aan met LiveRamp, het toonaangevende platform voor gegevensconnectiviteit, in het VK, Frankrijk, Duitsland, Nederland, België, Spanje, Italië, Roemenië en Polen. De samenwerking biedt een oplossing voor de afschaffing van thirdparty cookies en het beperkte gebruik van IDFA’s (Apple’s Identifier for Advertisers). De integratie van LiveRamp met Platform161 biedt een oplossing voor adverteerders, waarbij de privacy van de consument voorop staat.

De inventory die via de integratie beschikbaar komt, wordt aangeboden vanuit een op toestemming gebaseerde, geauthenticeerde omgeving. Dit waarborgt privacy-first adverteren zonder het gebruik van cookies waarbij adverteerders hun first-party data kunnen activeren op het open internet. Dit zorgt enerzijds voor meer relevante en meer aantrekkelijke advertenties voor de doelgroep en anderzijds voor meer precisie, bereik en betere meetbaarheid voor adverteerders.

“Deze integratie met LiveRamp biedt onze buyers een verhoogde adresseerbaarheid voor gebruikers en een transparant meetmechanisme zonder cookiegebruik”, zegt Marco Kloots, Platform161’s founder en CEO. “LiveRamp is altijd een vertrouwde partner van ons geweest en we kijken ernaar uit om onze samenwerking uit te breiden om consent- en identiteit gedreven oplossingen te leveren voor het open internet.”

“Privacy van de consument staat voorop bij de producten en advertentie oplossingen die wij adverteerders en uitgevers bieden. LiveRamp sluit aan bij onze privacy-first visie, omdat de keuze van de gebruiker de basis vormt voor toestemming en kan worden beheerd op een gestroomlijnde, transparante manier,” zegt Ionut Ciobotaru, Chief Product Officer bij Verve Group. ” LiveRamp biedt een perfect alternatief voor cookies, dat adverteerders kunnen inzetten om hun boodschappen richting bestaand publiek te personaliseren en een blijvend bereik te garanderen in een post-cookie advertentie-ecosysteem.”

“Hoewel Google third-party cookies respijt heeft gegeven, bewijst onze samenwerking met Platform161 dat we samen met marktleiders op volle kracht doorgaan, met het oplossen van cookie-depreciatie en marketeers in staat stellen in te kopen op basis van people-based identity”, zegt Tim Geenen, managing director van Addressability Europe. “Marketeers zien waardevolle verbeteringen ten opzichte van third-party cookies wanneer zij onze oplossing gebruiken. We zijn dan ook enthousiast dat Platform161 ons platform heeft gekozen om marketeers meer waarde te bieden en tegelijkertijd eindgebruikers beter te beschermen.”

De integratie met Liveramp is een volgende, belangrijke stap op weg naar een cookieloos tijdperk. Begin vorig jaar lanceerde Platform161 al zijn cookieless conversie tracking oplossing die nu door veel klanten met succes wordt ingezet. Daarnaast kondigde het moederbedrijf van Platform161, Verve Group, onlangs de lancering aan van haar nieuwe product ATOM (of Anonymized Targeting on Mobile), een innovatieve innovatieve oplossing voor iOS die de mogelijkheid biedt om doelgroepen te targeten, zonder het gebruik van Apple’s Identifier for Advertisers (IDFA).

Voor meer informatie over de integratie van Platform161 en Verve Group met LiveRamp, ga naar verve.com/contact.

# # #

 

Over Platform161

Platform161, onderdeel van Verve Group, is een wereldwijd, onafhankelijk demand-side platform dat programmatic buying mogelijk maakt via open exchanges en private marktplaatsen, met een sterke focus op privacy en innovatie. Gedreven door onze eigen machine learning AI-algoritmes, helpen wij merken en bureaus om prestatie- en merk doelstellingen te bereiken conform de privacywetgeving. Meer informatie vindt u op www.platform161.com.

Verve Group

Het omnichannel advertentieplatform van Verve Group verbindt adverteerders, bureaus, merken en uitgevers. Verve Group heeft een privacy-first aanpak. Daarmee biedt het bedrijf advertising-innovatie voor complete pakket oplossingen in perfect beveiligde omgevingen. Het bedrijf is een vetrouwde partner voor meer dan 5.000 adverteerders en merken. Verve Group verbindt ruim 4.000 uitgevers en apps wereldwijd. Het bedrijf is onderdeel van Media and Games Invest (MGI) en heeft meer dan 200 medewerkers op ruim 20 locaties wereldwijd, van Noord- en Zuid-Amerika tot EMEA en APAC. Voor meer informatie: www.verve.com.

Over LiveRamp

LiveRamp is het toonaangevende gegevens connectiviteit platform voor het veilig en effectief gebruik van gegevens. Aangedreven door kern mogelijkheden voor identiteits resolutie en een ongeëvenaard netwerk, stelt LiveRamp bedrijven en hun partners in staat om beter verbinding te maken, gegevens te beheren en te activeren om klantervaringen te transformeren en waardevollere bedrijfsresultaten te genereren. De volledig interoperabele en neutrale infrastructuur van LiveRamp biedt end-to-end adresseerbaarheid voor ’s werelds beste merken, agentschappen en uitgevers. Ga voor meer informatie naar www.LiveRamp.com.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht