Industry Wire

Geplaatst door Plus500

Plus500 groeit door dankzij goede klantenservice

Plus500 nadert het einde van weer een succesvol jaar. Dit blijkt uit de laatste trading update van het CFD-platform. Recente statistieken tonen aan dat het vermogen van het bedrijf om steeds meer waardevolle klanten te werven en te behouden een belangrijke factor is geweest voor dit groeiende succes. Niet alleen lukte het Plus500 om vooral nieuwe klanten te werven, die veel omzet genereren. Het bedrijf is er ook in geslaagd om de inkomsten van bestaande klanten te verhogen.

Asaf Elimelech, CEO van Plus500, schrijft dit succes in het verwerven en behouden van nieuwe klanten toe aan twee belangrijke factoren: “We hebben ons eigen platform zelf gebouwd en hierbij van begin af aan gemikt op het werven en behouden van klanten. Ons zelfontwikkelde marketingsysteem is in de loop der tijd alleen maar verbeterd en daarmee ook de waarde van nieuwe klanten die we hebben kunnen werven. Ten tweede hebben we nieuwe retentie-initiatieven ontwikkeld en gerealiseerd om ons merk wereldwijd te versterken en nieuwe klanten met een hoge waarde over de hele tijd van hun verblijf aan te trekken. Uiteindelijk komt het allemaal neer op klantervaring en ons vermogen om goede service te bieden.”

Er is een goede indicator voor het groeiende succes van Plus500 in het aantrekken van hoogwaardige klanten en het verbeteren van de omzet van bestaande klanten. Namelijk: een vergelijking tussen de omzet van klanten met verschillende verblijfstijden in Q2 2018 in vergelijking met Q2 in 2017 en Q2 in 2016. In het tweede kwartaal van 2018 heeft Plus500 aanzienlijk meer inkomsten gegenereerd van nieuwe klanten (klanten die minder dan één jaar actief zijn) dan in dezelfde periode in 2017 en 2016. Hetzelfde geldt voor klanten die al een tot twee jaar klant zijn en voor de groep klanten met een ‘dienstverband’ van meer dan twee jaar.

Ook een vergelijking van de omzet op lengte van de relatie in het tweede kwartaal van 2018 geeft een sterke indicatie dat klanten de service van Plus500 blijven waarderen. Het is te verwachten dat klanten het meest actief zijn en dus verantwoordelijk voor de meeste omzet in het eerste jaar nadat ze zich hebben aangemeld bij het platform. De afgelopen kwartalen is Plus500 er echter in geslaagd om een aanzienlijk deel van de omzet te genereren met consumenten die al een tot drie jaar klant zijn. Zelfs de omzet van klanten die al meer dan vijf jaar trouw zijn, is de afgelopen jaren verdubbeld. De inspanningen om de klanttevredenheid te verhogen wordt ook weerspiegeld in de sterke daling van het percentage van klanten dat zijn of haar contract met Plus500 heeft opgezegd in Q3.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht