Industry Wire

PowaTag brengt revolutionaire ‘touch to buy’ triggers voor social media

London (UK), 2 oktober 2014 – Ondanks dat tegenwoordig zo’n negen procent van het marketingbudget opgaat aan social media en dit percentage groeit, verloopt nog maar minder dan 1% van de verkopen via deze platforms. Powa Technologies heeft vandaag toegezegd het enorme potentieel van social media aan te boren met zijn innovatieve PowaTag mobile commerce app, waarmee consumenten in seconden aankopen kunnen doen vanuit social media, met één tik op het scherm van hun smartphone.

PowaTag geeft shoppers de mogelijkheid aankopen te doen, waar en wanneer ze maar willen, op basis van een reeks aan triggers, zoals watermarks verborgen in audio-uitzendingen of scanbare tags op een product of een billboard. Aankopen zijn binnen drie seconden afgerond dankzij eenmalig geregistreerde betalings- en adresinformatie.

Deze nieuwste integratie geeft retailers en merken de mogelijkheid direct te verkopen aan gebruikers van Twitter, Facebook, Instagram, Pinterest en LinkedIn, waarmee ze een compleet nieuw verkoopkanaal openen met miljoenen potentiële klanten.

Posts en foto’s kunnen worden voorzien van embedded URLs die PowaTag activeren, waarbij het item al klaarstaat om aan te schaffen. Gebruikers die PowaTag nog niet geïnstalleerd hebben, worden naar de downloadpagina van de app geleid voordat ze hun aankoop afronden.

Recent onderzoek van Duke University voorspelt dat aankopen uit social media binnen vijf jaar zullen toenemen tot 21 procent van alle aankopen; een groei van 128 procent[1]. Ondanks deze explosieve groei, wees het onderzoek ook uit dat slechts 15 procent van de CMO’s kon aangeven wat het effect van social media.op de verkoop was. Een studie van Monetate concludeerde dat de sociale kanalen een verkoopconversie hadden van slechts 0,71 procent in 2013.[2]

Dan Wagner, CEO en bestuursvoorzitter van Powa Technologies, zegt hierover: “Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest en LinkedIn zijn uitgegroeid tot een vast onderdeel van ons dagelijks leven. Het is dus niet vreemd dat social commerce uitgeroepen is tot de nieuwste heilige graal van de retailwereld. In de UK besteedt de gemiddelde mens al 12 procent van zijn tijd aan de sociale netwerken[3]. Dan is het duidelijk dat het potentieel van deze kanalen enorm is.”

“Hoewel bijna elke retailer geld steekt in social media, blijft het meetbare directe resultaat angstaanjagend klein. De introductie van PowaTag stelt retailers in staat het enorme potentieel van social commerce aan te boren en meetbaar resultaat te behalen uit hun aanwezigheid op de sociale kanalen.”

Social media is de nieuwste trigger die wordt toegevoegd aan de app, na QR codes, java script, iBeacons, NFC technologie en audio tags embedded in zowel live muziek als audio-opnamen. Alle gevoelige gebruikersgegevens worden gescheiden bewaard door Powa op een beveiligde PCI Level 1-compliant site en staan niet op het mobiele apparaat zelf. Al meer dan 800 merken en retailers wereldwijd maken al gebruik van PowaTag. PowaTag is universeel – het kan toegepast worden in-store, op een billboard of op de wall of timeline van consumenten, zodat het de enige ingang wordt voor alle mobile commerce.



[1] The CMO Survey, 03.09.14 – http://www.cmosurvey.org/

[2] Monetate Ecommerce Quarterly, 24.05.14 – http://www.dmconfidential.com/report-social-commerce-has-a-long-way-to-go-as-pinterest-gains-ground-on-facebook-in-terms-of-site-traffic/

[3] IPA Touchpoint5, 27.03.14 – http://www.ipa.co.uk/news/ipa-touchpoints5-reveals-new-insights-into-emerging-technology#.VBhLKvldU8w

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht