Geplaatst door PressPage

PR startup PressPage haalt groeigeld op

Het Nederlandse PR-platform PressPage heeft groeigeld opgehaald bij het investeringsfonds Capital Mills. Daarmee wil het verder professionaliseren en een versnelling in de groei verwezenlijken.

De in Amsterdam gevestigde startup biedt PR- en communicatieprofessionals een platform dat hen in dagelijkse werkzaamheden ondersteunt. Van het maken en onderhouden van geavanceerde newsrooms tot het distribueren van nieuws en het analyseren van de resultaten. Door de snelle doorontwikkeling van het platform worden gebruikers bij steeds meer activiteiten geassisteerd.

Internationale groei

Vanuit Chicago en Amsterdam bedient PressPage meer dan 300 klanten, waaronder KLM, Booking.com, Mercedes-Benz, TransUnion, Hershey’s en T-Mobile. De Verenigde Staten en Duitsland zijn de snelste groeimarkten. “We zien een groeiend aantal bedrijven actief zoeken naar nieuwe manieren om hun PR-activiteiten te ondersteunen”, vertelt medeoprichter Sébastien Willems. “Zeker in de Verenigde Staten zit er veel beweging in de markt. Door te investeren in onze commerciële teams kunnen wij hier nog beter op inspringen en onze groei versnellen.”

Naam maken in PR

Naast uitbreiding van de internationale sales teams zal de investering gebruikt worden om het platform verder door te ontwikkelen om zo haar doelgroep te vergroten. Daarnaast zal PressPage zich nadrukkelijker presenteren als dé oplossing voor PR-afdelingen. “Wij helpen onze klanten dagelijks met hun campagnes, maar onze eigen communicatie staat nog in de kinderschoenen. Daar gaan we dit jaar verandering in brengen”, aldus Willems.

Willems: “In Capital Mills hebben wij een investeerder gevonden die op een gedegen manier met ons aan de fundering van het bedrijf wil werken om snellere ontwikkeling en groei mogelijk te maken.”

Erwin van der Veen, partner bij Capital Mills: “PressPage heeft een uniek platform voor het PR-domein ontwikkeld dat uitblinkt in gebruiksgemak en veel meer functionaliteit biedt dan soortgelijke producten. Ook internationale organisaties hebben dit opgemerkt, waardoor de onderneming in de Verenigde Staten vaste voet aan de grond heeft gekregen. De onderneming bevindt zich nu in de fase waarin ze zowel vanuit Nederland als de Verenigde Staten snel kan opschalen. Daar willen wij PressPage graag bij helpen.”

OVER PRESSPAGE

PressPage ontwikkelt een toonaangevend SaaS PR-platform met vele aanvullende services voor het opzetten van social media newsrooms, virtuele perscentra en media hubs. De technologie stelt bedrijven in staat om rijke content te presenteren en te distribueren om vervolgens direct inzicht in de resultaten te geven. Zo helpt PressPage PR-professionals hun dagelijkse werk effectiever en efficiënter uit te voeren.

OVER CAPITAL MILLS

Capital Mills is een Nederlandse investeringsmaatschappij die is gericht op lange termijn samenwerkingen en actieve steun voor innovatieve bedrijven in SaaS, Healthy Living en Leisure markten. Het bedrijf bestaat uit een groep ervaren ondernemers en geeft de voorkeur aan investeringsmogelijkheden in of net voor de “Series A ronde”. Ga voor meer informatie naar www.capitalmills.nl