Geplaatst door TempoCap

Prime Ventures leidt investeringsronde van $36 miljoen in Franse cybersecurity-onderneming

PARIJS en NEW YORK, 12 februari 2020 – CybelAngel, wereldwijd actief op het gebied van digitaal risicomanagement, kondigt aan dat het $36 miljoen aan financiering in een Series-B heeft opgehaald, bij een groep succesvolle ondernemers uit de VS en een consortium van Europese investeringsmaatschappijen. De Nederlandse investeringsmaatschappij Prime Ventures leidt de ronde, naast TempoCap, investeren ook Bpifrance en Open CNP.

Het bedrijf zal de investering gebruiken voor versnelde wereldwijde uitbreiding, strategische partnerschappen en verdere productontwikkeling van hun unieke AI-aangedreven tech platform. CybelAngel heeft tot nu toe $52 miljoen aan financiering aangetrokken.

CybelAngel kondigt eveneens aan dat Pieter Welten, Partner bij Prime Ventures, is toegetreden tot de Board of Directors van het bedrijf. “De technologie van CybelAngel is een must-have van elke CIO wat betreft cybersecurity. Hun succesvolle oplossing heeft klanten al miljarden dollar aan schade door potentiële datalekken bespaard. Wij zien aanzienlijke wereldwijde mogelijkheden voor CybelAngel, en wij helpen ze graag met groeien,” aldus Welten.

CybelAngel scant meer dan één (1) miljard documenten per dag, door gebruik te maken van kunstmatige intelligentie om de gevoeligheid van de gevonden informatie te bepalen. Het platform helpt organisaties digitale risico’s in realtime te beheren door relevante, bruikbare informatie te leveren voor doeltreffende remediation en takedown. CybelAngel geeft organisaties de kracht om hun intellectuele eigendom, merk en reputatie te beschermen door middel van een oplossing die aan wereldwijde regelgeving voldoet.

In nauwe samenwerking met grote wereldwijde Fortune 500-klanten in Europa en Noord-Amerika, geeft CybelAngel vorm aan de toekomst van threat intelligence en digitaal risicomanagement door innovatieve machine learning te combineren met het beste van en superieure human intelligence en human analysis.

Bedrijfsgegevens worden nu op meer externe platforms dan ooit tevoren gedeeld: in datacentra, in de cloud, op verbonden of op IoT-apparaten en naar externe uitvoerders en verkopers. De dreiging van ernstige datalekken die niet door de firewall van het bedrijf kunnen worden gestopt neemt dagelijks toe. Het Global Risks Report 2019 van het World Economic Forum plaatst datadiefstal en cyberaanvallen in hun top vijf van wereldwijde risico’s, met een geschat prijskaartje van $90 biljoen wanneer cybersecurity-inspanningen de technologische veranderingen niet bijhouden. Detecteren van onbeschermde, at-risk-data is tegenwoordig een essentieel onderdeel van standaard cyber-resilience-due diligence-kaders.

De nieuwe investeerders in CybelAngel zijn:

• Mede-oprichter en CEO van Datadog, Olivier Pomel, samen met mede-oprichter en CTO Alexis Le-Quoc,
  • Mede-oprichter en CTO van Tenable, Renaud Deraison,
  • Voormalig CEO van Black Duck Software, Lou Shipley,
  • Mede-oprichter en voormalig CEO van Neolane (verworven door Adobe), Stephan Dietrich.

Damien Henault, partner van TempoCap zegt: “Het platform van CybelAngel is gebaseerd op een unieke combinatie van AI en human expertise, en vertegenwoordigt een echte paradigmaverschuiving in de branche. Wij investeren met trots in een cybersecurity-onderneming die op grote schaal ontwrichtend en tegelijkertijd innoverend bezig is. Wij kijken er naar uit om hun succes in de komende jaren te ondersteunen”.

“CybelAngel is het meest vooruitstrevende digitaal risicomanagementsplatform van vandaag de dag, en hun voortdurende innovaties helpen ons om op proactieve wijze onze middelen in de gaten te houden en te beschermen,” aldus Jean-Yves Poichotte, een klant van CybelAngel en Global Head van ITS Cyber Security bij Sanofi, een wereldwijd biofarmaceutisch bedrijf.

Erwan Keraudy, CEO van CybelAngel: “Versnelde digitale transformatie samen met toegenomen aantallen verbonden apparaten hebben een explosie aan zowel kwaadaardige als verwaarloosbare risico’s gecreëerd. Met deze financiering is CybelAngel in staat om naar meer landen in de wereld uit te breiden en om te blijven innoveren, zodat we belangrijke digitale middelen van organisaties tegen kostbare datalekken kunnen beschermen. De financiering zal ook onze uitbreiding naar Noord-Amerika ondersteunen, waar de vraag naar bescherming van digitale supply chains en risicomanagement van derden exponentieel aan het groeien is.”

Over CybelAngel

CybelAngel is een toonaangevend digitaal risicomanagementsplatform dat organisaties bruikbare informatie geeft over bedreigingen die voor doeltreffende remediation en verbeterde cybersecurity-posture zorgt. Door gebruik te maken van kunstmatige intelligentie en bewezen machine learning om digitaal risico in alle lagen van het internet in de gaten te houden, te detecteren en te beheren, helpt CybelAngel organisaties om hun intellectueel eigendom, merk en reputatie te beschermen. Dagelijks detecteert CybelAngel datalekken die niet door anderen worden opgemerkt. Meer informatie: www.cybelangel.com

Over Prime Ventures

Prime Ventures is een toonaangevend durfkapitaal- en groeikapitaalbedrijf dat zich richt op het investeren in Europese technologie(gerelateerde)bedrijven. De maatschappij heeft in de loop der jaren in meer dan 50 bedrijven over heel Europa geïnvesteerd, zoals Global Collect, Takeaway.com, Mendix, iwoca en Meero. Het onafhankelijke partnerschap beheert vanuit haar kantoren in Nederland en het VK meer dan 750 miljoen euro aan toegezegd kapitaal. Meer informatie: www.primeventures.com

Over TempoCap

TempoCap is een toonaangevende investeerder in snelgroeiende, grotere Europese technologiebedrijven. TempoCap biedt bedrijven primair kapitaal voor zowel versnelde groei als aantrekkelijke en flexibele liquiditeitsoplossingen voor verkopers (ondernemers, durfkapitaalinvesteerders, corporates). Naast eenmalige investeringen werven TempoCap-geadviseerde fondsen secundaire directe investeringen door aankoop van gehele investeringsportfolio’s van diverse soorten investeerders zoals durfkapitaalfondsen, corporates, banken en prominente business angels.

Meer informatie: www.tempocap.com.