Primeur: lancering eerste Nederlandse app voor imago- en campagneonderzoek

Schwung Internet (Tilburg) lanceert als eerste bureau in Nederland een app voor imago- en campagneonderzoek. De app heet ImagoScan, is gratis en geschikt voor zowel Iphone als Android.
Wat doet de ImagoScan?
De scan drukt de waarde van uw merk, of het effect van een campagne hierop, uit in de vorm van een rapportcijfer. De ImagoScan geeft u inzicht in hoe de respondenten uw merk beleven, onder andere aan de hand van de Archetypen van Jung en het concurrerende waarden model van Quinn. Maar ook persoonlijkheidskenmerken, geografische informatie en filteropties zijn zichtbaar op het resultaten-dashboard.
Met de ImagoScan kunt u een scan voor een bepaalde periode aanmaken en aangeven in welke sociale media (Facebook, Twitter, LinkedIn) u de scan wilt uitzetten. De app genereert één bericht op de timeline van de betreffende sociale platformen. Een persoonlijk bericht aan al uw contacten sturen, kan ook. De feedback is vervolgens in de app, alleen voor de scan-eigenaar, leesbaar. De app ondersteunt de mogelijkheid uw eigen databases in te zetten en biedt instore geo-marketing faciliteiten. Aan deze uitbreiding zijn kosten verbonden.
De resultaten
Na de onderzoeksperiode zijn de resultaten via het dashboard in de app te bekijken. Hierbinnen zijn selecties mogelijk naar geslacht, leeftijd, inkomen, opleiding of gezinstype van de respondenten. Verder wordt getoond waar de doelgroep het merk/de campagne van kent, waar zij zich bevinden (Google Maps) en wie zij als grootste concurrenten zien. Tenslotte ziet de gebruiker in de zogenaamde BrandMeter hoe zijn merk/ campagne scoort ten opzichte van alle andere merken/campagnes die gescand zijn via de app.
Schwung Internet | Reclame
De ImagoScan is ontwikkeld door Schwung: creatief bureau voor online en offline communicatie, gevestigd in Tilburg. Schwung heeft twee aandachtsgebieden:
– Schwung Internet houdt zich bezig met online branding, social media strategie en het ontwikkelen van internetgerelateerde producties, zoals websites, portals, apps , online magazines et cetera.
– Schwung Reclame heeft zijn focus op merkpositionering en creativiteit.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.