Geplaatst door Palo Alto Networks

Prisma Cloud beveiligt nu apps met de enige in de industrie geïntegreerde Webapplicatie-Firewall (WAF), API-beveiliging, Runtime Protection en Bot Defense Platform

Amsterdam, 25 januari 2021 – Palo Alto Networks (NYSE: PANW) heeft vandaag een aantal verbeteringen aangekondigd voor Prisma® Cloud, het enige uitgebreide Cloud Native Security Platform in de industrie. Met deze verbeteringen heeft Prisma Cloud nu de meest nauwkeurige webapplicatie-firewall (WAF)-mogelijkheden in de industrie. Bij het beveiligen van cloud-native applicaties zorgt Prisma Cloud voor schaalbaarheid, geautomatiseerde bescherming en geïntegreerde bescherming voor diepgaande beveiliging.

“Klanten willen zoveel mogelijk bescherming en die willen ze zo eenvoudig mogelijk geleverd krijgen in het cloud-native continuüm – het beveiligen van hosts, containers en Kubernetes en serverloze functies – zowel tijdens runtime als gedurende de levenscyclus van applicaties. Veel organisaties stappen over naar de cloud en moeten applicaties end-to-end beschermen, beginnend bij de infrastructuur en helemaal tot aan de applicatielaag,” zegt Varun Badhwar, senior vice president voor product, Prisma Cloud, bij Palo Alto Networks. “Prisma Cloud levert de best-of-breed en uitgebreide oplossing die is ontworpen om deze organisaties te beschermen tegen aanvallen van derden.”

Prisma Cloud biedt beschermingsmogelijkheden voor cloudworkloads via een aantal verschillende modules, waaronder Host Security, Container Security en Web Application & API Security (WAAS). De verbeteringen aan deze modules zijn onder meer:

• Botrisicobeheer: klanten van Prisma Cloud Web Application en API Security (WAAS) kunnen nu webbots beheren en beslissen hoe ze de toegang voor verschillende bottypen willen afhandelen. Gebruikers hebben aanpasbare zichtbaarheid en bescherming voor bekende, onbekende en door de gebruiker gedefinieerde bots.
  • Geavanceerde DoS-bescherming: Prisma Cloud WAAS biedt nu de mogelijkheid om bescherming te bieden tegen toepassingslaag Denial-of-Service (DoS) -aanvallen door rate controls toe te passen.
  • Hostbeveiliging met aangepast nalevingsbeleid: Prisma Cloud verbetert de naleving voor virtuele machines met aangepaste compliance checks voor besturingssystemen, orchestrators en runtime-configuraties.
  • Containerbeveiliging met verbeterde Kubernetes-clusterbewustzijn en CRI-O-compliance checks: Prisma Cloud heeft nu diepere Kubernetes®-integratie met verbeterde Kubernetes-clusterbewustzijn. Dit maakt het eenvoudiger om snel inzicht te krijgen, beveiligingsbeleid te beheren en runtime-audits te bekijken via Kubernetes-clusterfilters. Voor CRI-O wijst Prisma Cloud 25 specifieke compliance checks toe aan CRI-O over containers, images en hostconfiguraties.

“De beveiligingsteams van vandaag de dag moeten ervoor zorgen dat hun webapplicaties, vooral die op cloud-native platformen zoals containers en Kubernetes, worden beschermd tegen bedreigingen en aanvallen”, zegt Doug Cahill, vice-president en groepsdirecteur, Cybersecurity, ESG. “Met een geïntegreerde benadering van webapplicatie en API-beveiliging pakt Prisma Cloud dat probleem direct aan.”

Nauwkeurigheid

De WAAS-nauwkeurigheid werd gemeten bij zes concurrenten in een interne benchmarkanalyse van 200.000 legitieme webtransacties. Prisma Cloud WAAS produceerde het laagste percentage vals-positieve resultaten om de hoogste nauwkeurigheid te leveren.

Beschikbaarheid

Alle bovengenoemde functies zijn vanaf vandaag beschikbaar in Prisma Cloud Compute Edition, met algemene beschikbaarheid in Prisma Cloud Enterprise Edition begin februari.

Meer informatie

Zie onze blog voor meer informatie of neem deel aan onze virtuele topbijeenkomst Building a Scalable Strategy for Cloud Security op dinsdag 26 januari.

Over Palo Alto Networks

Palo Alto Networks, de wereldwijde leider op het gebied van cyberbeveiliging, geeft vorm aan de cloudgerichte toekomst met technologie die de manier waarop mensen en organisaties werken, verandert. Onze missie is om de favoriete cyberbeveiligingspartner te zijn en onze digitale manier van leven te beschermen. We helpen de grootste beveiligingsuitdagingen ter wereld aan te pakken met continue innovatie die de nieuwste doorbraken op het gebied van kunstmatige intelligentie, analyse, automatisering en orkestratie benut. Door een geïntegreerd platform te leveren en een groeiend ecosysteem van partners mogelijk te maken, lopen we voorop bij het beschermen van tienduizenden organisaties via clouds, netwerken en mobiele apparaten. Onze visie is een wereld waarin elke dag veiliger en veiliger is dan de vorige. Ga voor meer informatie naar www.paloaltonetworks.com.

Palo Alto Networks, en het Palo Alto Networks-logo zijn handelsmerken van Palo Alto Networks, Inc. in de Verenigde Staten en in rechtsgebieden over de hele wereld. Alle andere handelsmerken, handelsnamen of servicemerken die hierin worden gebruikt of genoemd, zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaren.