Industry Wire

Geplaatst door Neustar

Proximus doet beroep op Neustar voor de optimalisatie van zijn verkoop- en marketingcampagnes

Amsterdam, 13 februari 2017 – Proximus heeft voor Neustar gekozen als leverancier van real-time informatiediensten. Neustar moet Proximus helpen om meer inzicht te verwerven in zijn landelijke marketingactiviteiten en deze te optimaliseren. De MarketShare-oplossing van Neustar biedt Proximus een 360-graden overzicht van zijn investeringen in verkoop- en marketingactiviteiten, zodat het een beter begrip kan krijgen van de waarde van zijn campagnes. Proximus doet daarnaast een beroep op de adviesdiensten van Neustar MarketShare voor het verbeteren van zijn gegevensbeheer, het inwinnen van aanvullende inzichten en het verhogen van de ROI op zijn campagnes.

Proximus was op zoek naar een partner die hem een integraal overzicht kon bieden van de effectiviteit van zijn verkoop- en marketingactiviteiten. Van de impact van incentiveprogramma’s en reclame-uitingen tot externe factoren zoals de activiteiten van concurrenten en economische schommelingen. Na een uitgebreid pilot-programma viel de keuze van Proximus op de geavanceerde analyseoplossing Neustar MarketShare. De oplossing overtuigde met haar integrale mogelijkheden voor budgetplanning en het aanbrengen van snelle verbeteringen in lopende campagnes op zowel overkoepelend als fijnmazig niveau. Daarmee is het telecombedrijf in staat om zijn campagnes accuraat in de gaten te houden en te optimaliseren.

Catherine Deltenre, directeur Corporate Strategy & Market Insights bij Proximus: “We stonden voor de opgave om uiteenlopende consumenten op het juiste moment te benaderen met de juiste aanbiedingen in een uiterst concurrerende markt. Dankzij onze samenwerking met Neustar kunnen we onze marketing- en verkoopinvesteringen en medewerkers effectiever plannen voor al onze verkoopkanalen, communicatie-uitingen en marketingtechnieken. Dit stelt ons in staat om onze verkoopactiviteiten te optimaliseren en een hogere ROI te realiseren.”

De oplossing van Neustar MarketShare stelt Proximus in staat om voor een effectieve spreiding van zijn verkoop en marketing-uitgaven te zorgen en budgetten regelmatig en accuraat te herverdelen voor het waarborgen van een maximale ROI op zijn campagnes. Dankzij de samenwerking met de adviseurs van Neustar MarketShare kan Proximus zijn datasets daarnaast optimaal inzetten voor de planning van zijn campagnes en het voorspellen van de effectiviteit daarvan.

Luis Chaves, directeur Neustar MarketShare UK: “Het beheer en de planning van campagnes in landen met verschillende culturen en in volwassen markten zoals België maakt het soms moeilijk voor merken om op fijnmazig niveau doelgerichte campagnes te voeren. Dankzij de inzet van de holistische modellering- en monitoringoplossingen met behulp van Neustar is Proximus nu in staat om zijn campagnes te optimaliseren en accuraat te rapporteren over de ROI op zijn marketingactiviteiten.”

Over Neustar

Dagelijks worden er wereldwijd grofweg 2,5 biljard bits aan data gegenereerd. Neustar (NYSE: NSR) isoleert bepaalde elementen en analyses en vereenvoudigt en bewerkt die om bij te dragen aan trefzekere en waardevolle beslissingen die resultaten opleveren. Neustar is een van de weinige bedrijven die in staat zijn om met zekerheid te zeggen wie zich aan de andere kant van elke interactie bevindt. Om deze reden vertrouwen ’s werelds meest prominente merken op ons voor het nemen van cruciale beslissingen, in totaal zo’n 20 miljard keer per dag. We helpen marketeers met het presenteren van relevante boodschappen aan de juiste mensen en op het juiste moment. Omdat we als gezaghebbende partij onze klanten exact kunnen vertellen wie met hen belt of contact zoekt, stellen we hen in staat om in real time te reageren. En met dezelfde uitgebreide informatie die onze klanten in staat stelt om bestellingen door te leiden en beheren, kunnen we ook aanvallers een halt toeroepen. We weten precies wanneer iemand niet degene is voor wie hij zich uitgeeft, zodat fraude en denial of service (DDoS)-aanvallen in de kiem kunnen worden gesmoord. Als ervaren beheerder van enkele van ’s werelds meest complexe databases kunnen we klanten ook helpen om grip te krijgen op hun online identiteit, hun domeinnaam te beschermen en dataverkeer naar de juiste netwerkadressen te routeren. Door cruciale informatie te koppelen aan de mensen die daarvan afhankelijk zijn, helpen we ruim 12.000 klanten in alle delen van de wereld niet alleen aan relevante data, maar ook aan een effectievere besluitvorming. Raadpleeg voor meer informatie http://www.neustar.biz.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht