Industry Wire

Geplaatst door Publicis Groupe Benelux

Publicis Groupe Benelux en Boomerang winnen ‘Sustainable Development Goal’ Lion in Cannes

Amsterdam, 28 juni 2023 – Publicis Groupe Benelux mag een bronzen Cannes Lions award in de prijzenkast zetten voor de WikiTruth campagne die het in opdracht van ‘Ukrainian Witness’ in samenwerking met Boomerang maakte. Het werk countert op originele en krachtige wijze het nepnieuws van de Russische media over de oorlog in Oekraïne. Le Pub, wederom in samenwerking met Boomerang, ging met zeven prijzen aan de haal voor Heineken’s ‘The Closer’ campagne.

Publicis Groupe Benelux CCO Eduardo de Marques: ‘Een prijs winnen is altijd mooi, maar al helemaal in zo’n prachtige categorie als ‘Sustainable Development Goals’. Vlak nadat de oorlog begon hebben we al onze agencies bij elkaar gezet omdat we vonden dat we iets moesten doen. Het geeft heel veel voldoening om te zien dat we samen impact hebben kunnen maken.’

Le Pub en Boomerang als additional agency mochten zeven leeuwen bijschrijven voor Heineken’s ‘The Closer’ campagne waarin het belang van een goede werk- en privé balans centraal staat. Dit werd tot leven gebracht met een high-tech flessenopener die middels een bluetoothverbinding iemands laptop in de slaapstand zet. Het werk werd beloond in een sextet categorieën: goud in de Brand Experience & Activation categorie, twee zilveren beeldjes in de Outdoor categorie, nog eens zilver in de Brand Experience & Activation categorie and drie keer brons in de Outdoor, Direct Channels and PR categorieën.

Marques stelde vast dat  het niveau van alle inzendingen tijdens deze editie van het festival exceptioneel hoog was en benadrukte het belang van dergelijke industrieprijzen.

‘Natuurlijk valideren awards ons werk’ zo stelde hij. ‘Maar uiteindelijk draait alles om impact: wat doet het werk in- en mét de wereld. Iets wat als een schier onhaalbaar idee begint, kan uiteindelijk levens veranderen, percepties beïnvloeden of een debat losmaken – en dat geeft minstens net zoveel voldoening als het winnen van een prijs.’

Fikret Fetahovic, Chief Production Officer van Boomerang sluit zich hierbij aan: ‘Awards winnen is wat mij betreft altijd een combinatie van nederigheid en erkenning. We leven in een wereld waarin je niets voor lief kunt nemen, maar ondanks alle onzekerheid blijken we nog steeds in staat om boodschappen uit te sturen die mensen echt raken. Daarvoor erkenning krijgen voelt heel bijzonder.’

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht