Geplaatst door Comarch

P&V breidt portfolio uit met Comarch

Comarch kondigt met trots de voortgezette samenwerking met P&V Group aan, met als doel de digitale verzekeringsproducten van de groep uit te breiden. P&V besloot de Comarch Digital Insurance-oplossing, die ze eerder al inzetten binnen de levensverzekeringen, uit te breiden met de transformatie van hun Employee Benefits Business Line.

De P&V Group biedt verzekeringsoplossingen aan particulieren, zelfstandigen en bedrijven via verschillende merken (P&V en Vivium) en verschillende distributiekanalen. Momenteel telt de klantenbasis van de P&V Group meer dan 1 miljoen tevreden klanten. In het segment ‘Employee Benefits’ (tweede pijler groepsverzekeringen) behoort de P&V Group tot de top drie op de Belgische markt.

Onlangs verzilverde de nauwe samenwerking tussen Comarch, Ensur en P&V de Digital Trophy tijdens de prestigieuze Decavi Life-Insurance Awards-ceremonie. Die trofee was een mooie erkenning van de inzet van de P&V Group en Comarch rond innovatie en de voortdurende verbetering van hun dienstverlening aan hun klanten.

Naast de reeds vruchtbare samenwerking tussen de bedrijven sinds 2020, is deze erkenning te danken aan Comarch’ indrukwekkende palmares, succesvolle oplossingen en uitgebreide ervaring in Employee Benefits. Comarch wil haar Employee Benefits-oplossing volledig afstemmen op de specificaties en vereisten van de Belgische markt.

Het Employee Benefit-platform omvat:
• Comarch Digital Insurance: een omnichannel frontoffice tool, met een Distributor Module voor makelaars en backoffice-gebruikers, en een Employer Portal voor het beheer van de leden en pensioenregelingen.
• Comarch Life Insurance: een back-officesysteem voor polis- en contractadministratie en beleggingsbeheer voor Tak 21 en Tak 23.
• Comarch Insurance Claims: een systeem voor het beheren van overlijdensclaims en pensioenen.

Het targetplatform zal Defined Benefit, Defined Contribution, Hybrid & Cash Balance producten beheren. Een van de belangrijkste doelstellingen van het project is het handhaven van een hoog niveau van automatisering, waardoor transacties volledig automatisch kunnen worden verwerkt (STP). Bijkomende doelen omvatten gegevensmigratie en platformimplementatie binnen een cloudomgeving.

De bestaande samenwerking tussen Comarch en P&V Group zorgt voor vertrouwen bij de implementatie van het nieuwe systeem en de voordelen die daarbij horen. Tegelijkertijd biedt het digitale platform de nodige flexibiliteit om de oplossing aan te passen aan zowel de verwachtingen van de klant als de lokale wettelijke vereisten.

Over Comarch:
Comarch werd in 1993 opgericht in Krakau, Polen en staat sinds 1999 genoteerd op de beurs van Warschau. Het is een van de grootste IT-bedrijven in Europa en voert projecten uit voor de grootste Poolse en internationale merken in de belangrijkste sectoren van de economie, waaronder telecommunicatie, financiën, bankieren en verzekeren, handel en diensten, infrastructuur, overheid, industrie, gezondheidszorg en kleine en middelgrote ondernemingen. Tienduizenden bekende merken in meer dan 100 landen op zes continenten deden reeds beroep op de diensten van Comarch, waaronder: Allianz, Auchan, BNP Paribas Fortis, BP, Carrefour, Heathrow Airport, Heineken, ING en LG U+, Orange, Telefónica, T-Mobile, Vodafone.

Comarch staat hoog in de ranglijsten opgesteld door IT-analisten, zoals Gartner, Truffle 100, TOP 200 ‘Computerworld’, IDC. de Poolse Academie van Wetenschappen, EU Industrial R&D Investment Scoreboard. Elk jaar investeert Comarch 15% van haar inkomsten in innovatieve producten. In 2022 bedroegen de uitgaven voor R&D 85 miljoen euro. Momenteel heeft het bedrijf 6.500 experten in dienst, in meer dan 90 kantoren in meer dan 30 landen, van Australië en Japan tot het Midden-Oosten, Europa en Noord- en Zuid-Amerika.