Geplaatst door New Growth Strategies

Randy van Essen nieuwe partner New Growth Strategies

Amsterdam, 5 april 2022 – Deze maand is Randy van Essen gestart als partner bij Business & Brand consultancy New Growth Strategies. Van Essen heeft ruim twintig jaar ervaring bij multinationals als BP, T-Mobile en Reebok. In binnen- en buitenland vervulde hij directiefuncties op het gebied van merkpositionering, marketing-strategie en – communicatie. Voor zijn overstap naar New Growth Strategies werkte Van Essen als Chief Marketing Officer bij het legendarische surfmerk O’Neill.

De ambitie van New Growth Strategies om organisaties te laten groeien, sluit naadloos aan bij Van Essens persoonlijke visie. “Ik geloof in duurzame groei door gewaagde maar ook gedegen keuzes te maken. Het is geweldig om bij New Growth Strategies mijn commerciële, strategische en digitale ervaring in te zetten om samen met een indrukwekkend team verder te bouwen aan veelzijdige merken in verschillende branches.”

Van Essen ziet als geen ander wat organisaties nodig hebben om zich onderscheidend te positioneren, en welke transitie noodzakelijk is om tot een duurzaam resultaat te leiden. “Bij T-Mobile zat dit in de transitie naar een challenger mentaliteit. Dat begon van binnenuit”, vertelt Van Essen. “Door duidelijk en consequent de rol van uitdager van de mobiele telecommarkt te pakken is T-Mobile de grootste speler in de mobiele telecommarkt geworden.” Bij O’Neill lag de focus op de implementatie van een omni-channel branding strategie om zo weer meer connectie met de jongere generaties te realiseren.

“Randy heeft én het juiste karakter én de juiste competenties om New Growth Strategies te versterken en onze klanten echt verder te brengen. Dat wij dezelfde visie delen op merk en business bleek toen wij beiden jurylid waren in de merkcategorie van de Effie en dat krijgt nu een vervolg in ons groeiende bedrijf”, aldus CEO Marc van Eck.

De kracht van New Growth Strategies ligt wat Van Essen betreft in het vastleggen van de juiste bedrijfs- en merkstrategie. “Ze hebben er bewezen methodes voor, zoals OGSM en karaktervol positioneren. Mijn ervaring met datagedreven brandmarketing zal helpen om samen met onze klanten snel tot de kern van de uitdaging te komen. Wat maakt het bedrijf relevant en waar liggen de groeimogelijkheden? Hoe bouw je consistent aan een sterk merk? Met New Growth Strategies ga ik op topniveau met deze diversiteit aan vragen aan de slag, daar kijk ik enorm naar uit.”

Over New Growth Strategies

Organisaties laten groeien, dat is de ambitie van New Growth Strategies. De Business & Brand consultancy focust op bedrijfsstrategie, merkpositionering en de (interne) activatie hiervan. Met de OGSM-methode en eigen modellen en aanpak die o.a beschreven zijn in onze boeken ‘karaktervol positioneren’, ‘businessplan op 1A4’ en ‘het succes van Internal Branding’ creërt New Growth Strategies gezamenlijk een onderscheidende positionering, een scherpe strategie vol kiespijn en een cultuur die aansluit op de positionering en strategie. Dit doet New Growth Strategies voor klanten als Etos, Achmea, Rode Kruis, Karwei en HEMA. New Growth Strategies is een zelfstandig bureau in het creatieve netwerk van TBWA Worldwide.