Real-time e-mailmarketing case Peugeot Nederland valt wereldwijd in de prijzen

Peugeot Nederland, Online Marketing Group (OMG) en Tripolis Solutions hebben vijf internationale awards en nominaties ontvangen voor de innovatieve real-time e-mailmarketing campagne voor de Peugeot 107. De campagne heeft zowel nationaal als internationaal afgelopen jaar veel indruk gemaakt.
Onlangs won Peugeot de internationale MarketingSherpa Email Awards 2014: één van de meest toonaangevende internationale online marketing instanties, bekend van wetenschappelijke publicaties, onderzoeken en evenementen op het gebied van online marketing. Naast deze MarketingSherpa award (Las Vegas) ontving Peugeot een nominatie voor de eCommerce Awards for Excellence in Londen, een award voor ‘Best Strategic Campaign’ bij de IMPACT13 Awards in Las Vegas, een nominatie voor de DDMA Email @ward 2013 in Nederland en een award voor ‘Best Dynamic Direct Marketing Campaign’ bij de Expo Innovation Awards in Hong Kong.
Deze internationale awards zijn een mooie waardering voor het werk van Peugeot en OMG en voor het succes van real-time en dynamische e-mailmarketing met Tripolis Pixylon.
Unieke wijze inzet real-time e-mailmarketing
De prijzen zijn toegekend vanwege de unieke wijze waarop Peugeot Nederland haar real-time e-mailmarketing campagne voor de promotie van de Peugeot 107 heeft ingezet. Met behulp van dynamische content is het mogelijk om de content van de e-mailcampagne aan te passen zelfs nadat er op de verzendknop is gedrukt. Real-time AB-testen en het op innovatieve wijze toepassen van geolocatie staat hierin centraal. “Wij zijn tevreden over het feit dat onze vooraf gedefinieerde doelstellingen zijn behaald en zelfs overtroffen. Uiteindelijk hebben we 22 auto’s verkocht na slechts één e-mailcampagne,” aldus Maarten Kooijman, hoofd CRM-afdeling Peugeot Nederland. “Het is inspirerend om te ervaren dat de optimale e-mailing, die na de real-time AB-test werd verzonden, totaal verschilt van de oorspronkelijke keuze.
Edwin Basten, CEO Online Marketing Group (OMG): “We zijn uitermate verheugd met deze erkenning. Het is een uitdaging er voor te zorgen dat een commerciële e-mail in de inbox van de consument niet wegvalt tussen de vele andere mails die de ontvanger krijgt. Het behouden van de aandacht na het openen van de e-mail is de volgende uitdaging. Deze award-winnende innovatieve campagne voor Peugeot is daarvan het bewijs.”
Joost Nienhuis, CEO Tripolis Solutions: “We zijn trots op deze internationale erkenning voor de case. Dynamische content is het startpunt voor de volgende generatie e-mailmarketing waarin communicatie met de ontvanger steeds persoonlijker en relevanter wordt. De waarde van campagnes neemt hierdoor aanzienlijk toe en wordt een vaste waarde voor een optimaal converterende campagne.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.