Industry Wire

Geplaatst door Reclamebureau de Code

Reclamebureau de Code verzorgt rebranding en merkactivatie Qconcepts

Vught, 25 mei 2021 – Afgelopen week lanceerde accountancy- en advieskantoor Qconcepts zijn nieuwe merk in de campagne ‘het draait om toewijding’. De Code heeft samen met Qconcepts de positionering aangescherpt en een nieuwe (visuele) identiteit ontwikkeld. Merkstrategen Arthur & Brent hebben bijgedragen aan het bepalen van de strategische koers. Media inkoop verliep in samenwerking met Abovo.

Positionering
Qconcepts is het snelstgroeiende auditkantoor in Nederland en heeft al 8 jaar op rij de FD Gazellen Award gewonnen. In 10 jaar tijd is het kantoor uitgegroeid naar een organisatie met meer dan 125 senior professionals, 5 kantoren en meer dan 1000 klanten in diverse sectoren, die zij voorzien van financieel advies of aan wie zij accountancy diensten verlenen. Deze razendsnelle groei vroeg om een aangescherpte positionering en nieuwe identiteit, waarvoor Qconcepts de Code in de arm nam. “We hebben onderscheid gemaakt tussen de visuele identiteit van Qconcepts als werkgever, accountant en financieel adviseur. De merken zijn familie van elkaar, maar spreken hun eigen taal en sluiten daarom ieder naadloos aan bij hun eigen doelgroepen. Deze strategie stelt Qconcepts in staat om potentiële medewerkers aan te spreken en op propositie niveau te communiceren naar de verschillende doelgroepen”, licht Bas van de Wiel, directeur en marketeer bij de Code, toe.

Toewijding
Bij de nieuwe positionering en campagne zijn medewerkers van Qconcepts nauw betrokken geweest. Anouk de Bresser, marketing manager van Qconcepts, vertelt: “In vele gesprekken en  brainstormsessies onderzochten we wat een Q’er nu écht een Q’er maakt. Samen kwamen we tot de kern: we hebben liefde voor het vak, willen hoge kwaliteit leveren en een goede band opbouwen met onze relaties. En dat doen we met elkaar, als team. Deze houding laat zich samenvatten in de term dedication. Wij Q’ers zijn toegewijd.” Het nieuwe merk én de bijbehorende campagne maken duidelijk dat de mensen van Qconcepts centraal staan. Daarom fotografeerde Qconcepts zijn eigen mensen voor de campagne en visuele merkidentiteit, zowel in werk- als privésituaties.

Campagne
Om de nieuwe positionering en identiteit krachtig te introduceren, is de campagne ‘Toewijding is waar het om draait’ afgelopen week afgetrapt. Een uiteenzetting van Qconcepts´ visie op toewijding en hoe het de financiële sector kan helpen verscheen in het Financieele Dagblad, op social media en andere kanalen. De campagne nodigt andere kantoren en professionals uit om zich te laten inspireren door de aanpak van Qconcepts, om zo samen impact te kunnen maken. Nu het nieuwe merk gelanceerd is, blijft de Code Qconcepts ondersteunen met arbeidsmarktcommunicatie en verdere activatie van het merk.

———————————————————————————

 

NOOT VOOR DE REDACTIE

 

Over Reclamebureau de Code

Reclamebureau de Code zoekt elke dag nieuwe manieren om merken met mensen te verbinden. Dit doet de Code met creatieve campagnes, clickable content en slimme mechanismen.

https://www.decode.nl/werk/qconcepts

https://www.qconcepts.nl/visie

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht