Industry Wire

Geplaatst door Red Online Marketing

Red Online Marketing lanceert nieuwe huisstijl tijdens feestelijk jubileum

Utrecht – Op woensdagmiddag 2 november was het Spoorwegmuseum de feestelijke locatie voor het 16 jarige jubileum van Red Online Marketing. De ideale gelegenheid om de nieuwe huisstijl te lanceren. Geen Red event zonder kennisdeling, na de onthulling kwamen sprekers over neuromarketing, online marketing in 2023, TikTok en Google International Growth aan bod. 

Roy Platje, CEO en dagvoorzitter Thomas van Groningen openden het evenement met een persoonlijke speech en een warm welkom voor de 120 aanwezigen. Aan Amber Moed, Marketing en Communicatiemanager bij Red, de eer om de nieuwe huisstijl te lanceren. Ze vertelde meer over de achtergrond, de aanpak en de learnings. De nieuwe huisstijl heeft een fris logo, waarin subtiel een papieren vliegtuig is verwerkt in een beeldmerk van origami. Een ondertitel ‘online marketing for travel & leisure’ verduidelijkt de branche waarin het bureau actief is. In het Engels, omdat het bureau zich opmaakt voor internationale groei. Zachtere kleuren, ronde vormen, kindervakantiefoto’s, origami, allemaal elementen die een vriendelijkere uitstraling hebben en beter passen bij de identiteit van Red. “Het origami stijlelement geeft een nostalgisch gevoel. Iedereen heeft als kind wel eens een papieren vliegtuig gevouwen. Dat gevoel van plezier willen we vasthouden. We zijn immers werkzaam in de leukste branche die er is”, aldus Roy Platje, oprichter van Red Online Marketing.

Onze dagvoorzitter Thomas van Groningen is naast politiek verslaggever voor onder andere Op1 ook een enorme pretparkfan, hij vervolgde de middag met een inspirerende toespraak over het koesteren van je fans. Waarna Chantal van den Berg, neuromarketeer, een interessante lezing gaf over ons brein en hoe omgevingsfactoren van invloed zijn op hoe we handelen. Vervolgens sloot Rochita Dua van Google International Growth Program virtueel aan om data over online zoekgedrag over komend winterseizoen binnen de reisbranche te delen en aan te geven hoe je kunt inzetten op internationale groei. Na een korte pauze trapte Corné den Braber, strateeg bij Red Online Marketing, af met ‘Wat ons te wachten staat in 2023’. Zijn presentatie gaf inzicht in de cookieloze wereld, waarin je creatief onderscheiden als merk en het maken van bewuste keuzes nog belangrijker wordt. Als afsluiter kwam social media expert Kirsten Jassies aan het woord met alle ins en outs over TikTok en het belang van short videos. De middag werd afgesloten met een borrel en uiteraard kregen gasten een goed gevulde goodiebag met marketingmaterialen in de nieuwe huisstijl mee naar huis.

Ook benieuwd hoe de nieuwe huisstijl van Red is geworden? Neem een kijkje op onze vernieuwde website.

Over Red Online Marketing

Red is een online marketingbureau dat zich volledig richt op de reis- en recreatiewereld in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk sinds de oprichting in 2006. We zijn ANVR-Branchepartner en aangesloten bij de HISWA-RECRON Business Club als Top Supplier. Onze opdrachtgevers kun je onderverdelen in vier segmenten: Bestemming, Travel, Dagattractie en Verblijf, zo werken we o.a. voor OTA’s, reisbureaus, dagattracties, vakantieparken, bestemmingen, campings en hotels. Naast ons hoofdkantoor in Utrecht, hebben we een kantoor in Köln (Duitsland) en Roubaix (Frankrijk).

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht