Relay42 genomineerd voor Deloitte Technology Fast50

Amsterdam, 7 september 2016 – Datamanagementspecialist Relay42 behoort tot de 50 snelst groeiende technologiebedrijven van Nederland. Dit blijkt uit de nominatie voor de Deloitte Technology Fast50 2016. Vorig jaar maakte Relay42 nog deel uit van de Rising Star categorie voor bedrijven die jonger zijn dan vijf jaar.
Relay42 heeft een innovatief datamanagementplatform ontwikkeld waarmee marketeers over alle marketingkanalen heen de ‘customer journey’ kunnen coördineren. Op basis van gegevens uit deze marketingkanalen worden realtime data inzichten gecreëerd en dit wordt meteen omgezet in actie. Op deze manier kunnen merken hun marketingboodschappen relevanter en persoonlijker maken, iets waar anno 2016 grote behoefte aan is. Het platform draait bij ruim 30 Europese enterprise bedrijven, waaronder KLM, BMW en ING, waar het gemiddeld zorgt voor 20 tot 30 procent meer conversie.
Oprichter Tomas Salfischberger over zijn bedrijf: ‘Wij helpen klanten met hun toekomstvisie. Maar op zo’n manier dat ze zo min mogelijk de hele boel op z’n kop hoeven te gooien. We verbinden marketingtechnologieën aan elkaar – daar komt ook onze naam vandaan. Door de open structuur is de software te integreren met alle back- en front-end systemen. In plaats van te concurreren met bestaande partijen sluiten we dus op hun diensten aan, waardoor het effect voor iedereen wordt versterkt.”
Relay42 maakte in haar vijfjarig bestaan een sterke groei door. Het afgelopen jaar is het aantal medewerkers zelfs verdubbeld en heeft het bedrijf naast een team in het Verenigd Koninkrijk, nu ook Franse en Scandinavische teams aan het werk om internationale groei te ondersteunen. Salfischberger is dan ook blij met de nominatie: ‘Een prachtige beloning voor ons enthousiaste team waarvoor geen uitdaging te groot is.’ Martin Wabeke, partner bij Deloitte en programmaleider van Technology Fast50: ‘In de lijst van genomineerden zien we dat de gemiddelde omzet hoger is dan in voorgaande jaren. Ook is er een diversiteit aan proposities en verdienmodellen met een innovatief karakter.’
Op donderdag 13 oktober wordt de uiteindelijke ranking bekendgemaakt.
Over Relay42
Relay42 is een datamanagementspecialist. Met haar innovatieve platform kunnen klanten meer resultaat behalen met zowel online- als offline marketing. Het platform is geïntegreerd met een enorm ecosysteem van marketingtechnologie-aanbieders. Klanten kunnen met behulp van gecentraliseerde data en een directe analyse daarvan, marketingboodschappen in realtime personaliseren en activeren via alle mogelijke kanalen. Dit zorgt op korte termijn voor een gemiddelde conversiestijging van 20 tot 30 procent. Relay42 wordt momenteel gebruikt door meer dan 30 grote adverteerders zoals KLM, Ziggo, Thomas Cook, Centraal Beheer Achmea, Foot Locker en Nuon. Kijk voor meer informatie op http://relay42.com/.
Over Deloitte Technology Fast50
De Deloitte Technology Fast50 is een jaarlijks terugkerende verkiezing van de vijftig snelst groeiende technologiebedrijven in Nederland. De selectie vindt plaats op basis van de percentuele omzetgroei over de afgelopen vier jaar (2012 – 2015). Bedrijven die korter bestaan, kunnen meedoen aan het Deloitte Technology Fast50-programma in de categorie Rising Star. Zij worden beoordeeld op omzetpotentie en schaalbaarheid, in plaats van op groeicijfers. De genomineerden van de Rising Star-categorie worden op maandag 12 september bekendgemaakt. De deelnemers zijn afkomstig uit de publieke en private sector en omvatten alle technologiesegmenten
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.