ReplaceDirect helpt haar klanten vanaf nu ook via WhatsApp

De klantenservice van ReplaceDirect is vanaf vandaag via WhatsApp bereikbaar. Via een speciaal telefoonnummer kunnen klanten en bezoekers hun vragen stellen. Het extra snel en persoonlijk helpen van klanten met een productvraag of een defect apparaat ziet de webshop als het belangrijkste voordeel van klantenservice via WhatsApp.
De keuze aan de klant laten
Naast bellen, e-mailen, chatten, een berichtje sturen via social media en persoonlijk contact in de winkel in Beek en Donk bleek ook WhatsApp onmisbaar als kanaal. Twan van Hulten, Teamleider Klantenservice bij ReplaceDirect, vertelt: “we merken dat onze klanten behoefte hebben om hun voorkeurskanaal te gebruiken om contact met ons op te nemen. WhatsApp is één van de meest gebruikte communicatiemiddelen in Nederland. Daarom verwachten we hier heel veel van.”
Snelle communicatie
“Omdat mensen tegenwoordig niet lang meer zonder hun laptop, telefoon of tablet kunnen, leveren wij erg snel. Een snelle bevestiging dat men het juiste product besteld kan bijdragen aan een nog snellere oplossing. We merkten eerder via onze chatfunctie al dat de klant behoefte heeft aan snelle antwoorden. Via WhatsApp kunnen we snel communiceren, voeg daar onze snelle levering aan toe en de klant kan snel weer genieten van zijn of haar smartphone of laptop,” aldus Van Hulten. Jaap Thijs, klantenservice medewerker, beaamt dat: “ik ben een groot voorstander van klantenservice via WhatsApp omdat het adequaat en persoonlijk is en dat ik samen met de klant vlot tot een antwoord of oplossing kom. Binnen drie tikken op het scherm hebben we het probleem van de klant opgelost met het juiste productadvies.”
Geen technische kennis meer nodig
Vooral het versturen van beeldmateriaal op een natuurlijke manier zoals men dat gewend is van WhatsApp vindt ReplaceDirect een belangrijk pluspunt. Van Hulten: “niet iedereen is even technisch. Het typenummer van bijvoorbeeld een laptop is vaak lastig te vinden. De vraag die we dan het meeste stellen is: kun je ons een foto toesturen van de onderkant van jouw laptop? Dan kunnen onze experts namelijk direct zien om wat voor merk, model en type het gaat. De makkelijkste en snelste manier om een fotootje op te sturen is met WhatsApp. Zo hoeft een klant niet onnodig te zoeken en is er geen technische kennis meer nodig om een apparaat een langer leven te geven.”
De klantenservice van ReplaceDirect is via WhatsApp bereikbaar op telefoonnummer +31 651380312.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.