Geplaatst door bivolino

Replatform Ecommerce FASHION b2c Bivolino.com

Hasselt, september 2018. Laten wij stoppen met online kleding te bestellen en de helft terug te sturen; waarbij deze retouren meestal in een solden spiraal belanden, weggegooid of verbrand worden.

Bivolino.com, de belgische pioneer (°1998) in online maathemden lanceert zijn nieuwe webshop.
Elke dag worden er nieuwe modieuze hemden-creaties voorgesteld aan de bezoekers; de laatste trends besteld door creatieve designer-consumenten, artisten en fashion influencers. De hemden, op bestelling op maat geproduceerd worden één per één dagelijks gefotografeerd en real-time gepubliceerd in de hemden galerij.
De zelf ontworpen hemden worden in de 3D-Configurator samengesteld, waarbij creatieve designers-artiesten ook de stof kunnen personaliseren door gebruik te maken van ‘realtime rendering’ en digitaal drukken. Stimulerende online Co-creatie!
De bevoorradingsketen is virtueel, er worden geen hemden op voorraad gehouden, alle shirts tentoongesteld in de galerij of gecreëerd in de 3D-Designer kunnen binnen de 2 weken geproduceerd ( in middellandse zeegebied) en per baantransport uitgeleverd worden.
Nooit “nee-verkopen”, geen gemiste verkopen, 100% beschikbaarheid, altijd in de juiste maat. Nooit onverkochte voorraad! Een “lage ecologische voetafdruk “ – Supply Chain.
“Passen” is niet nodig; de gepatenteerde biometrische matentechnolgie, waarbij enkel lengte, leeftijd en gewicht als input nodig is, geeft u een 100% fit-garantie. In geval van ontevredenheid, wordt een tweede hemd met aangepaste maten gratis verstuurd. Het eerste shirt kunt u behouden; geen retouren aldus!
Maar er is meer; op het nieuwe Bivolino platform www.bivolino.com wordt creativiteit ook beloond. Designer-klanten kunnen ‘hun’ hemden ook verkopen. De multifunctionele “consument-designer-artist-verkoper”, verdient 5% op zijn gerealiseerde hemdenomzet. De designer-verkopers stimuleren hun business door hun catalogus kenbaar te maken via social media kanalen. Een win-win relatie voor Bivolino en de platformverkopers.
Dit nieuw platform waarbij consumenten de laatste modetrends publiceren, en simultaan geld verdienen aan hun creaties is voor een online “op maat hemden” shop, een wereldprimeur.
Bivolino.com is aldus meer dan een B2C webshop, het is een B2C2C webplatform.
————————————————————————————-
Bivolino, innovatief en winstgevend, opereert in 7 Europese landen voor 17.000 verkochte hemden en 6500 klanten. De website is beschikbaar in 5 talen, betalen kan met Bancontact, kredietkaarten, IDEAL en Paypal. Prijzen liggen gemiddeld op 85€. Er zijn 400 stoffen en miljoenen model-opties beschikbaar.
Deze disruptieve innovatie exporteert zich goed: Bivolino.com stelt zijn technologie ter beschikking van grote retailers zoals Amazon, Marks&Spencer en de duitse Otto-groep. Zie www.bivolinoservices.com. Deze technologie wordt door de EU “Research Horizon 2020” bekroond met de ”Seal of Excellence“ . Recent sleepte Bivolino een ICT-award in de wacht uitgegeven door Prof. Rinaldo Rinaldi, University of Florence http://www.it4fashion.org

——————————————————————————————————————-