Ritregistratiesysteem Track-and-trace Fiscaal van RAM Mobile Data krijgt als eerste RRS-keurmerk

Het ritregistratiesysteem Track-and-trace  Fiscaal van RAM Mobile Data is een van de eerste systemen in Nederland met het nieuwe keurmerk van de Stichting Keurmerk RitRegistratieSystemen (RRS). De stichting deelde de eerste keurmerken vandaag uit.

Het nieuwe Keurmerk RitRegistratieSystemen beoordeelt de werking en de output van ritregistratiesystemen. Systemen met een keurmerk voldoen volledig aan de eisen van de Belastingdienst zoals vastgelegd in het normenkader. Daarmee is de juistheid van de ritregistratie voor de Belastingdienst gegarandeerd. Verder zijn het veilig omgaan met de opgeslagen data door, en de continuïteit van de leverancier gewaarborgd. Bedrijven en organisaties die een systeem met een RRS-keurmerk aanschaffen, kunnen er daardoor op vertrouwen dat ze beschikken over een gedegen en betrouwbaar systeem. Bovendien genieten zij van meer administratief gemak en een verlicht regime bij de Belastingdienst.

Track- and-trace Fiscaal

Track-and-trace Fiscaal is een ritregistratiesysteem van RAM Mobile Data met keurmerk. Het bedrijf  bestaat ruim twintig jaar en is in die tijd onder andere uitgegroeid tot een van de grootste leveranciers van ritregistratiesystemen in de Benelux. Met Track-and-trace Fiscaal heeft een wagenparkbeheerder nauwkeurig inzicht in de actuele posities en gereden kilometers van alle voertuigen. Ook is er beter inzicht in reistijden, gewerkte uren, rijgedrag, brandstof- en projectkosten – op kantoor, maar ook door middel van slimme apps. RAM Mobile Data kan dankzij een eigen ontwikkelafdeling eventuele aanvullende wensen van klanten snel invullen. Duizenden voertuigen in diverse branches zijn al uitgerust met het systeem. Die profiteren van brandstofbesparing, besparingen op onderhoud, groen rijden en besparingen op administratiekosten.

“Met dit keurmerk onderstrepen we dat ons systeem volledig fiscus- en futureproof is”, zegt Joachim Kaarsgaren, directeur van RAM Mobile Data. “Zo voorziet het keurmerk in een verlicht regime voor wat betreft controle door de Belastingdienst. Daarnaast is het klaar voor de gestaffelde bijtelling die eraan komt. Verder is het systeem flexibel en uitbreidbaar. Wij zijn enthousiast en trots dat we als een van de eerste dit keurmerk en bijbehorend certificaat in ontvangst mogen nemen. Deze ontwikkeling sluit goed aan op de sterke groei van de track-and-trace-dienst in de afgelopen jaren. Wij verwachten een aanhoudende groei, mede door de veranderende mobiliteitsbehoeften van de markt.”

De Stichting Keurmerk RitRegistratieSystemen – opgericht in augustus 2013 – is een onafhankelijke organisatie zonder winstoogmerk. Initiatiefnemers zijn de Vereniging Auto Van De Zaak (VAVDZ), de Branchevereniging van Leveranciers Ritregistratiesystemen (BVLR) en de RAI Vereniging. De stichting staat onder toezicht van een raad van toezicht die ook verschillende andere keurmerksystemen beheert.

Over RAM Mobile Data

RAM Mobile Data is al ruim twintig jaar een van de meest vooraanstaande spelers op het gebied van mobiele-datacommunicatie. Als het gaat om communicatie, is RAM Mobile Data bekend van haar eigen mobiele Mobitex-netwerk, maar steeds meer bedrijven ontdekken de unieke propositie van RAM Mobile Data op het gebied van GPRS en UMTS, die garant staat voor veiligheid en betrouwbaarheid.

RAM Mobile Data levert naast de mobiele infrastructuur desgewenst ook vaste verbindingen, is internetprovider voor de zakelijke markt en levert flexibele, hoogwaardige hostingdiensten en werkplekbeheer onder de dochter RAM Infotechnology.

Met haar track-and-trace-dienst levert RAM een serie van diensten op het gebied van ritregistratie, het volgen van voertuigen, privé-zakelijk verkeer, besparingsmogelijkheden binnen het wagenpark en mobiele werkbon.