Geplaatst door Riverbed

Riverbed verbetert inzicht in cloudprestaties met nieuwe versie Digital Experience Management-oplossing

Utrecht – Riverbed, The Digital Performance Company™, lanceert de nieuwste versie van zijn Digital Experience Management-oplossing (DEM) Riverbed SteelCentral. Deze biedt onder meer mogelijkheden om de prestaties van cloudapplicaties te verbeteren. De nieuwe versie zorgt voor fundamentele veranderingen op het gebied van performance-management voor cloud-architecturen door meer inzicht in cloud-native apps en cloudnetwerken. De nieuwe versie introduceert nieuwe Application Performance Management- (APM) en Network Performance Management-mogelijkheden (NPM). Deze lancering versterkt de meest uitgebreide DEM-oplossing in de industrie, die op device gebaseerde eindgebruikerservaring-, applicatie- en netwerkmonitoring combineert om bedrijven te voorzien van een holistische visie om de digitale ervaring echt te meten en beheren.

Cloudadoptie maakt businesstransformatie en groei mogelijk, maar zorgt ook voor minder inzicht en uitdagingen op het gebied van controle. Hoewel hybride architecturen een realiteit zijn voor veel moderne bedrijven en cloud nu wordt beschouwd als een uitbreiding van de bedrijfsinfrastructuur zijn de meeste tools voor prestatiebeheer niet in staat om uniform en gebruiksvriendelijk inzicht te bieden in hybride cloudomgevingen en de digitale ervaring van de gebruiker. In het recent door Riverbed uitgevoerde onderzoek ‘State of Cloud Monitoring Survey 2018’ zegt 92 procent van de respondenten dat ze uitdagingen ervaren op het gebied van prestatiebeheer in hun cloudomgeving. 60 procent van de deelnemers zegt dat hun eindgebruikers problemen met cloudprestaties ondervonden voordat het bedrijf ervan wist.

Met deze release van SteelCentral lanceert Riverbed een nieuwe, complete aanpak voor het monitoren van cloudprestaties, die ondernemingen in staat stelt om de digitale ervaring van elke applicatie in elke cloudomgeving te bewaken en monitoren.

“Nu de cloudadoptie sterk is toegenomen, zijn cloudimplementaties en de toepassingen zelf steeds complexer en gedistribueerder geworden. Het is een enorme uitdaging om de prestaties van de eindgebruikerservaring, apps, netwerken en cloudleveranciers te garanderen”, zegt Mike Sargent, Senior Vice President, General Manager SteelCentral bij Riverbed. “Deze nieuwste versie van Riverbed SteelCentral biedt een goed inzicht in zowel de applicatie- als netwerkprestaties van hybride en cloudomgevingen, evenals de meest uitgebreide aanpak om de digitale ervaring echt te meten en te beheren. Met onze focus op de eindgebruikerservaring en op de ondersteuning van big data-platforms levert Riverbed SteelCentral end-to-end prestatiebewaking op een schaal die niet geëvenaard wordt door een andere leverancier.”

“De publieke cloud wordt steeds populairder. Ons onderzoek laat zien dat 41 procent van de ondernemingen veel gebruikmaakt van public cloud en 72 procent van deze gebruikers werkt met multicloud-omgevingen. [1] Het is dan ook niet verrassend dat 60 procent van de organisaties verwacht dat ze de komende twee jaar zullen investeren in monitoring en inzicht in cloudservices [2]”, zegt Rohit Mehra, vicepresident, netwerkinfrastructuur, bij IDC. “De nieuwste release van Riverbed SteelCentral biedt bedrijven een nieuwe en alomvattende aanpak voor inzicht in applicatie- en netwerkprestaties van hybride en cloudomgevingen. Dit komt op het juiste moment, want we zien een snelle toename in de behoefte aan oplossingen die betere prestaties en zichtbaarheid van cloud-apps bieden.”

De nieuwe versie van de SteelCentral-oplossing biedt aanzienlijke verbeteringen:

• Inzicht in pakketten in de cloud – de nieuwe versie van AppResponse Cloud verzamelt en analyseert pakketinformatie voor Amazon Web Services-implementaties.
  • Inzicht in datastromen in de cloud – de mogelijkheden van SteelCentral NetProfiler zijn uitgebreid naar het monitoren van flows tussen cloudomgevingen en tussen de cloud en de onderneming.
  • App-inzicht voor actuele cloud-native apps – introductie van AppInternals-integraties met Kubernetes, Pivotal Cloud Foundry en Red Hat OpenShift. Dit helpt bedrijven om inzicht te creëren, nu apps in de cloud worden ontwikkeld en geïmplementeerd. Ook helpt het bij het beheren van de complexiteit van het moderne multi-stack app-ecosysteem.

Verbeterde cloud-native APM-zichtbaarheid voor Kubernetes, Pivotal Cloud Foundry en Red Hat OpenShift

Naarmate bedrijven hun applicatieontwikkeling versnellen met microservices-architecturen en configureerbare applicaties, gebruiken ze steeds vaker oplossingen zoals Kubernetes, Pivotal Cloud Foundry en Red Hat OpenShift voor orkestratie en levering van containers en applicaties.

SteelCentral APM hanteert een schaalbare big data-benadering die volledig is aangepast aan het cloud-native ecosysteem. Met deze nieuwe versie verbetert AppInternals, de APM-oplossing van SteelCentral, de ondersteuning voor moderne cloudgebaseerde applicatiearchitecturen met volledig inzicht in transacties, containers en services die draaien binnen Kubernetes, Pivotal Cloud Foundry en Red Hat OpenShift. SteelCentral APM helpt bedrijven met het draaien van applicaties in Docker-containers en Pivotal Cloud Foundry, om prestatieproblemen te verminderen en een betere gebruikersacceptatie te bevorderen.

Met Riverbed’s partnerschap en integratie in de Pivotal-stack kunnen applicatieteams bovendien eenvoudig en probleemloos Riverbed’s gedistribueerde applicatie-tracing implementeren in het cloud-native platform van Pivotal. Zo zijn applicatieprestaties, klanttevredenheid en -retentie te garanderen en stabielere applicatiereleases te genereren.

Nieuwe NPM-aanpak voor de hybrid cloud

Deze versie introduceert de eerste NPM-cloudoplossing die zowel breed over cloudnetwerkverkeer kan kijken als cloud-netwerkinteracties diepgaand kan onderzoeken Gebruikmakend van zowel flow- als pakketgebaseerde benaderingen van netwerk-performancemanagement (NPM) kunnen bedrijven met hun bestaande on-premise systemen blijven werken en deze uitbreiden naar cloudomgevingen. Nieuwe NPM-functies zijn onder meer:

• De mogelijkheid om de SteelCentral AppResponse-virtual appliance als een Amazone EC2-instantie in een Virtual Private Cloud (VPC) te implementeren.
  • Nieuwe rapportagemogelijkheden die bedrijven in staat stellen om cloud-netwerkprestaties in combinatie met on-premise netwerkprestaties te onderzoeken om zo een overkoepelend overzicht te bieden.
  • De uitbreiding van SteelCentral Agent om zowel pakket- als flowinformatie in de cloud te verzamelen. Deze agent bouwt voort op de één licentie-strategie van Riverbed die bedrijven in staat stelt om de agent in te zetten binnen NPM, APM en End User Experience Management (EUEM).

Over Riverbed

Riverbed, The Digital Performance Company™, biedt organisaties de mogelijkheid digital performance te maximaliseren binnen elk onderdeel van hun bedrijf, en stelt ze in staat mogelijkheden vanuit een nieuw perspectief te bekijken. Het omvattende en geïntegreerde Digital Performance Platform™ combineert Digital Experience-, Cloud Networking- en Cloud Edge-oplossingen die samen een moderne IT-architectuur bieden voor de digitale onderneming. Het platform levert nieuwe mogelijkheden voor operationele flexibiliteit en versnelt de businessperformance en -resultaten. Riverbed heeft jaarlijks meer dan 1 miljard dollar aan inkomsten en werkt voor meer dan 30.000 klanten, waarvan 98 procent deel uitmaakt van de Fortune 100 en honderd procent van de Forbes Global 100. Kijk voor meer informatie op riverbed.com.