Geplaatst door RLVNT

RLVNT maakt jongeren enthousiast voor HvA Techniek

Na een pitch heeft de Hogeschool van Amsterdam gekozen voor creatief bureau RLVNT. De komende periode werken zij samen om meer studenten te enthousiasmeren voor een techniek-gerelateerde studie aan de HvA.

Meer vraag dan aanbod
In de regio Amsterdam is er dringend behoefte aan technisch afgestudeerden, maar te weinig jongeren kiezen nog voor een studie techniek aan de HvA. De komende jaren wil HvA meer studenten interesseren voor een studie techniek en hen motiveren zich in te schrijven voor een technische studie aan de HvA.

Interesses centraal
Jongeren kiezen voor een specifieke studie vanuit diverse drijfveren en interesses. Jongeren die interesse hebben in techniek kiezen vaak al voor een studie in die richting, maar jongeren met andere of bredere interesses doen dat nog niet. Met de nieuwe campagne wil HvA een bredere groep jongeren enthousiasmeren voor technische opleidingen. RLVNT ontwikkelde daarom een campagne waarin steeds de link gelegd wordt tussen alledaagse interesses van jongeren en een technische studie. De campagnes hebben als doel jongeren naar de open dag te trekken zodat zij meer ontdekken over de studiemogelijkheden en studeren aan de HvA.

Een consistente stijl met stopping power
Leila de Zwart, Strateeg bij RLVNT: “Jongeren brengen veel tijd door op hun mobiel. Instagram, Youtube en Snapchat worden gedurende de hele dag gebruikt en zijn effectieve kanalen om deze doelgroep te bereiken. Op deze kanalen is het belangrijk om op te vallen. Naast een boodschap die aansluit op de interesses van jongeren, is ook vorm en consistentie belangrijk. Ons creatieve team heeft daarom een overkoepelend format en een visuele stijl ontwikkeld die bij alle campagnes gebruikt wordt.”

Eerste resultaten zijn veelbelovend
Anouck van den Berg, campagnemanager bij RLVNT: “Om het nieuwe campagneformat te testen, hebben we tijdens de open dag-campagne van januari enkel voor de opleiding engineering de uitingen volgens het nieuwe format geproduceerd. We zien dat de aanmeldingen voor deze opleiding zijn toegenomen ten opzichte van voorgaande flights. We kijken er naar uit om bij volgende flights ook voor de andere opleidingen nieuwe creatives in te zetten en nog meer aanmeldingen voor HvA techniek te realiseren.”

Klant: Noëlle van der Putten & Joyce Schutten
Productie: Soda Amsterdam
Strategie: Leila de Zwart
Creatie: Carlynn Armour, Oscar Polak & Mark Veldhuizen van Zanten
Account: Fabiënne Jungerhans
Projectmanagement: Anja van der Endt
Media: Anouck van den Berg, Freek Jautze, Celine Poulussen, Serdar Agdere

Over RLVNT
RLVNT is een ‘smart concepting’ reclamebureau. Het bureau ontwikkelt effectieve marketingcommunicatie door gedrags- en motivatiedata van mensen centraal te stellen en op innovatieve wijze media en creatie te combineren. RLVNT is onderdeel van de Candid Group, waartoe ook The online company, Havana Harbor en 6Circles behoren.

Volg RLVNT op:
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/rlvnt/