Industry Wire

Geplaatst door Social Marketing Day

Rotterdammers organiseren hét social media event van 2018

Rotterdam heeft weer z’n eigen social media event. Een event waar social business centraal staat en waar vakgekken elkaar kunnen ontmoeten. En dat in hartje Rotterdam!

“Er is ontzettend veel marketingtalent in deze stad, dat dagelijks bezig is met het zakelijk inzetten van social media. Zonde dat we geen mooi seminar hebben waar we van elkaar kunnen leren. Daar wilden wij verandering in brengen”, aldus Larissa Kramer, één van de initiatiefnemers. Vanuit die behoefte wordt een community gecreëerd om alle vakgekken bij elkaar te brengen in hartje Rotterdam. Startend met een Social Marketing Day op 20 september 2018. In meer dan 20 sessies delen vakgenoten in het prachtige Blaakhouse hun kennis en inspiratie.

De dag wordt geopend door Emilie Sobels, bekend van ‘Hashtag Workmode’ (o.a. gevestigd in Rotterdam) en de bestseller ‘Babe, you got this’. Emilie geeft een lezing over personal en social branding: wat is het belang van ambassadeurs, social strategieën en branding? Ze laat zien hoe zij de combinatie wist te maken in de social accounts van ‘Hashtag Workmode’ & ‘Babe, you got this’ en vertelt waarom dit zo effectief is gebleken. Daarnaast zal de Hogeschool Rotterdam voor het eerst haar resultaten van het onderzoek naar social storytelling delen. De resultaten geven inzichten om je verhaallijn op social media te optimaliseren en dit mag je als marketeer of ondernemer dan ook niet missen.

“Alleen al met deze twee sprekers staat het programma als een huis. Verder hebben we nog een programma vol gerenommeerde sprekers”, vertelt Manon de Vries. “Zo komt Isabel Moerdam, De Hippe Vegetariër, alles vertellen over haar succes met de Nationale Week Zonder Vlees, vertelt copywriter Andrew Maaldrink van TBWA over formats, deelt Liana Engibarjan, bekend vlogger binnen de scheepvaart, de do’s and dont’s bij vloggen en worden alle ins and outs over de award-winning-casus van Kaans Livestream Store door Thalita Dirkszwager van Newslab uit de doeken gedaan.”

In totaal komen 20 vakgenoten hun kennis delen op het gebied van social business. “In deze eerste editie staat centraal hoe je van likes business maakt”, vertelt Susanne Plaisier. “Alle sprekers hebben de liefde voor het vak gemeen, met ieder een eigen specialisme. Onder het motto van #sharingiscaring willen we van elkaar leren en een start maken voor een Rotterdamse community met een liefde voor social business.” Kortom, Social Marketing Day is hét Rotterdamse social media event dat je niet mag missen.

Datum 20 september 2018
Informatie en kaartverkoop: www.socialmarketingday.nl 
Locatie: Blaakhouse Rotterdam, Blaak 34

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht